شناسهٔ خبر: 37412 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

وضعيت آب و هوای كشور در سه روز آینده:

ورود سامان بارشی از امشب و افزایش دما در سواحل خزر/ وقوع گرد‌‌‌وخاک در شرق و جنوب‌ شرق

باران روز چهارشنبه وزش باد نسبتاً شدید در دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و برخی نقاط شرق و جنوب‌ شرق پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند منجر به گردوخاک موقت شود و این وضعیت روز پنج‌شنبه در جنوب شرق کشور تقویت می‌شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از فارس، براساس آخرین داده‌ها و تحلیل‌های پیش‌یابی هواشناسی، از امروز تا اوایل وقت روز آینده در سواحل خزر تداوم افزایش دمای هوا از ۴ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط سواحل غربی کشور و اردبیل با وزش باد جنوبی همراه است.

از امشب با ورود سامانه بارشی در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور ابرناکی، رگبار باران، گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت شروع می‌شود.

این وضعیت روز چهارشنبه در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، دامنه‌‌های زاگرس مرکزی، البرز غربی و مرکزی و به تدریج در سواحل خزر و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

روز پنج‌شنبه در برخی نقاط شمال غرب، استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه وزش باد نسبتاً شدید در دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و برخی نقاط شرق و جنوب شرق پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند منجر به گردوخاک موقت شود و این وضعیت روز پنج‌شنبه در جنوب شرق کشور تقویت می‌شود.

شدت بارش‌ها روز چهارشنبه در کرمانشاه و شمال خراسان رضوی و روز پنج‌شنبه در شمال خراسان رضوی است.

فردا چهارشنبه ۹۶/۰۱/۳۰ وقوع رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در کرمانشاه، کردستان، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی‌، نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه غربی زنجان، شمال ایلام، شمال لرستان و بتدریج از بعدازظهر در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین پیش‌بینی می‌شود.

در سه روز آینده خلیج فارس مواج است. همچنین سرعت وزش باد و ارتفاع امواج از بعدازظهر چهارشنبه و روز پنج‌شنبه در خلیج فارس و تنگه هرمز افزایش می‌یابد.

آسمان تهران فردا قسمتی ابری همراه با وزش باد، در بعدازظهر افزایش ابر، بارش پراکنده و احتمال رعدوبرق، گاهی با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۶ و ۱۶ درجه خواهد بود.

روز آینده ارومیه، کرمانشاه و همدان با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر و شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه بالای صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مراکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۲۴ فروردین‌ماه امسال ۱۸۷ میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۹۱.۴ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری فعلاً ۹۷.۷ درصد بارش سال گذشته است.

نظر شما