شناسهٔ خبر: 37426 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رتبه نخست پروازهای عتبات عالیات به فرودگاه امام‌خمینی رسید

فرودگاه امام خمینی(ره) بر اساس آمار بیشترین تعداد پروازهای عتبات‌عالیات برقرار شده در سال ۱۳۹۵ به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اختصاص یافت. این فرودگاه با ۷ هزار و ۲۶۶ پرواز توانست یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۱۱۲ مسافر را اعزام و پذیرش کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نوشت: بر اساس آمار ارایه شده از سوی اداره‌کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی در سال ۱۳۹۵ تعداد ۱۴ هزار و ۸۵۰ پرواز در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام شده است و به وسیله آن‌ها ۲ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۴۷۰ مسافر اعزام و پذیرش و ۳۱ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۵۱۲ کیلوگرم بار ارسال و پست شد.

بر اساس این آمار در سال ۱۳۹۵ رشد ۲۷ درصدی در نشست و برخاست کل پروازهای عتبات‌عالیات و رشد ۲۸ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و بار نسبت به سال ۱۳۹۴ در فرودگاه‌های ایران رقم خورده است.

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با ۷ هزار و ۲۶۶ پرواز توانست یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۱۱۲ مسافر را اعزام و پذیرش و ۱۶ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۷۸۹ کیلوگرم بار را ارسال و پست کند.

 بنابراین در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۹۴ رشد ۱۷ درصدی در نشست و برخاست پروازهای عتبات، رشد ۲۴ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۱۹ درصدی در ارسال و پست بار به ثبت رسید.

نظر شما