شناسهٔ خبر: 37454 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام گرفت:

کلنگ‌زنی ۵۴ کیلومتر محور جدید با اعتباری بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال در فارس/ آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح مومن‌آباد

کلنگ زنی عملیات اجرایی ۵۴ کیلومتر محور جدیدد در استان فارس امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و به دستور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امروز پنج‌شنبه ۳۱ فرودین‌ماه عملیات اجرایی باند دوم محور بابامیدان – گچساران (قطعه ۱) به همراه ۳ تقاطع غیرهمسطح، تقاطع غیرهمسطح مون‌آباد واقع در تقاطع محور شیراز – فسا و محور بای انار – سروستان – ارسنجان، باند دوم محور جهرم – قیر و محور استهبان – داراب (قطعه سد رودبال) جمعا به طول ۵۴ کیلومتر و هزینه ۱۵۵۰ میلیارد ریال با حضور رئیس جمهوری و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد.

با توجه به گزارش‌های ارائه شده احداث پروژه باند دوم بابامیدان – گچساران (قطعه ۱) به همراه ۳ تقاطع غیرهمسطح به طول ۳۰ کیلومتر با اعتبار ۱۳۵۰ میلیارد ریال در راستای احداث بزرگراه شیراز – اهواز صورت می‌پذیرد.

همچنین پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح مومن‌آباد واقع در تقاطع مسیر شیراز – فسا – داراب و محور باب انار – سروستان – ارسنجان با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال در این مراسم آغاز شد.

روستای مومن‌اباد محل تلاقی ترافیک جاده‌های شیراز – سروستان – فسا – داراب و باب انار – ارسنجان است که احداث آن به منظور کاهش حوادث جاده‌ای بسیار ضروری خواهد بود.

ار سویی دیگر احداث راه اصلی جهرم – قیر به طول ۱۲ کیلومتر با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال یکی از مسیرهای مهم درون استانی بوده که هدف از اجرای آن تبدیل راه فرعی جهرم – قیر به راه اصلی است و غرب و شرق استان را به یکدیگر متصل می‌کند.

طبق اطلاعات به دست آمده در این مراسم عملیات ساخت مسیر استهبان – داراب (قطعه سد رودبال) به طول ۱۲ کیلومتر با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال، در راستای محور بندرعباس – داراب – استهبان – نی‌ریز  به مرکز کشور اغاز شده است.

این محور در صورت تکمیل علاوه بر ارتباط شهرستان‌های استهبان و داراب، مسیر شرق استان فارس به استان یزد را حدود ۸۵ کیلومتر کاهش می‌دهد./

نظر شما