شناسهٔ خبر: 37456 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مانی‌فر مطرح کرد؛

بازنگری مبحث ۲۲ مقررات ملی و کنترل ساختمان/ تاکید بر همکاری موثرتر کمیته‌های‌تخصصی با دفتر مقررات ملی ساختمان

نشست مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با تاکید بر ضرورت آگاهی از آخرین ویرایش مبحث ۲۲ از تشکیل کمیته تخصصی در سطح معاونت مسکن و ساختمان با ترکیبی از کارشناسان واجد صلاحیت خبرداد.

حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در مورد جلسه هم‌اندیشی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اعضای کمیته تدوین مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان، گفت: این جلسه در ارتباط با مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان بین معاونت مسکن و ساختمان و گروه تدوین برگزار شد تا ابعاد و زوایای این مبحث که برای اولین بار در حال بازنگری است، روشن شود.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان ادامه داد: تدوین اولین ویرایش مبحث ۲۲ مقررات ملی و کنترل ساختمان (مراقبت و نگه‌داری از ساختمان‌ها) در سال ۹۲ انجام شد و حسب تکالیف قانونی هر ۳ سال یک‌بار باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

مانی‌فر افزود: در حال حاضر، مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان در حال بررسی و نگارش است تا کمبودها و کاستی‌ها را برطرف کند و هم اکنون نیز زمینه‌های اجرایی آن فراهم شده است.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری نزدیک کمیته تخصصی تدوین با معاونت مسکن و ساختمان گفت: هرچند جلسات کمیته به‌صورت منظم و هر یک‌هفته در میان برگزار می‌شود و اعضای کمیته خود در حال پیشبرد آن هستند، اما با توجه به اینکه دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان همواره بر اجرای مقررات ملی ساختمان نظارت عالیه دارد و تنگناهای اجرای مباحث را مورد ارزیابی قرار می‌دهد لذا کمیته تخصصی باید حتما ارتباط نزدیک‌تری با معاونت مسکن و ساختمان داشته باشد برای اینکه بتواند دیدگاه‌های اجرایی، حقوقی، اداری و اقتصادی حاکم بر مباحث را در هنگام تدوین مباحث با کمیته تدوین در میان بگذارد.

مانی‌فر با تاکید بر ضرورت آگاهی از آخرین ویرایش مبحث ۲۲ از تشکیل کمیته تخصصی در سطح معاونت مسکن و ساختمان با ترکیبی از کارشناسان واجد صلاحیت خبرداد و اشاره کرد که بعد از این پیش‌نویس‌های مباحث مقرراتی ساختمان در کمیته‌های‌تخصصی شده بررسی خواهند شد و جنبه‌های مختلف مبحث مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: به همین دلیل ضرورت دارد تا هرچه زودتر آخرین پیش‌نویس مبحث ۲۲ مقرارت ملی ساختمان به معاونت مسکن و ساختمان ارایه شود تا مواردی که مطرح شد مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد.

این مقام مسئول گفت: شاید مهمترین مساله جلسه امروز طرح نقطه‌نظرات متعددی بود که وجود داشت.

وی در پایان مجددا به ضرورت هماهنگی هرچه بیشتر کمیته تخصصی مبحث۲۲ با معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و به‌خصوص دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تاکید کرد./

نظر شما