شناسهٔ خبر: 37461 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

سفر رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی به استان‌ آذربایجان شرقی/ بازدید آخوندی از پروژه‌های عمرانی همدان/ وقوع سیل در استان‌های شمال غربی

گزارش آخر هفته  سفر رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی به استان‌ آذربایجان شرقی/ بازدید آخوندی از پروژه‌های عمرانی همدان و همچنین وقوع سیل در استان‌های شمال غربی از مهمترین اخبار هفته گذشته در استان‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با مروزی بر اخبار راه و شهرسازی در استان‌های مختلف می‌توان اهم این اخبار را چنین مطرح کرد:

گلستان 

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان از رشد قابل‌توجه تعداد مصوب طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای استان در سال گذشته خبر داد.

لارستان 

سازمان ملی زمین و مسکن، رتبهٔ دوم ارزیابی عملکرد در سال ۹۵ را به اداره کل راه و شهرسازی لارستان اختصاص داد.

گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از افزایش ۱۲ درصدی ضریب نفوذ آسفالت راه‌های روستایی استان گیلان در پایان سال ۹۵ خبر داد.

اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل از وارد شدن خسارت به ۱۲۰ راه روستایی در شهرستان‌های نیر، مشکین‌شهر و اردبیل بر اثر سیل ووزش باد شدید خبر داد.

فارس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به کاهش۳۶درصدی تصادفات محورهای این استان در تعطیلات نوروزی ۹۶ از ۱۷ میلیون و ۶۴ هزار تردد در محورهای فارس در نوروز امسال خبر داد.

خراسان رضوی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از ورود ۸۳۳ هزار و ۲۵۱ مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی به مشهد مقدس در نوروز امسال و افزایش ۶درصدی جابه‌جایی مسافر در پایانه‌های مسافربری خراسان رضوی خبر داد.

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از آغاز و ادامه عملیات گسترده لکه‌گیری، بهسازی، اجرای روکش آسفالت و همچنین تعریض و چهار خطه کردن محورهای اصلی و روستایی استان با توجه به آغاز فصل بهار خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از برگزاری جلسه پیگیری، هماهنگی و راهبری اجرای طرح موزه تاریخ تمدن جهان اسلام با حضور محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران خبر داد.

آذربایجان شرقی

رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی به منظور بازدید از مناطق سیل زده وارد روستای چنار عجب‌شیر در آذربایجان شرقی شدند و رئیس جمهور، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را از امروز مکلف به ساخت ساختمان‌های آسیب دیده کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به بارش شدید باران و به دنبال آن وقوع سیل در شهرستان‌های آذربایجان شرقی از تخریب هفت دهنه پل کوچک و یک طرفه شدن محورهای روستاهای آسیب‌دیده خبر داد.

خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۲۰۹ کیلومتر بزرگراه در زمان دولت تدبیر و امید در این استان به بهره برداری رسید و ایجاد بزرگراه از ۸۱ درصد رشد برخوردار است.

اصفهان 

با فعال شدن پروژه آزادراهی شمال به جنوب کشور نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت ۳۰ درصدی دولت در یکی از کریدورهای مهم کشور رقم می‌خورد.

کهگیلویه و بویر احمد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر سایت ۸۴۸ واحدی گچساران خبر داد.

لرستان 

تفاهم‌نامه نوسازی بناها و بازآفرینی شهری محلات هدف استان لرستان امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار لرستان و مدیرعامل شركت توسعه متوازن مسكن ایرانیان به امضا رسید.

کردستان 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از آب‌شستگی چهار محور روستایی سقز و تخریب ۶ پل در محورهای روستایی این شهرستان بر اثر سیل اخیر خبر داد.

کرمان جنوبی

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، اجرای ۳۶۰ کیلومتر راه در سال ۹۶ پیش‌بینی شده است.

خراسان شمالی 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در طرح نوروزی امسال، راهداران استان ۵۵ دستگاه خودروی عبوری از محورهای استان که دچار مشکل شده بود را تعمیر کردند، این در حالیست که به گفته مسئول روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی، در این طرح بالغ بر ۱۵ هزار بروشور اطلاع‌رسانی در میان مسافران عبوری از این استان توزیع شده است.

همدان 

وزیر راه و شهرسازی در سفر استانی به همدان همراه جمعی از مقامات استانی و ملی و نمایندگان مجلس از کارگاه ریل‌گذاری کیلومتر ۰۲۴۶ در مسیر ریلی تهران- همدان بازدید کرد.

قم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از انعقاد تفاهمنامه با بخش خصوصی برای ساخت ۷۵ کیلومتر از آزادراه ۱۱۰ کیلومتری آزادراه کمربندی غربی قم و شروع مطالعات این پروژه خبر داد و احداث این آزادراه را گامی بلند در افزایش حلقه ارتباطی قم با سایر استان‌ها عنوان کرد.

هرمزگان 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان خبر داد که با تلاش و برنامه‌های انجام شده، هرمزگان از بین ۳۲ مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت کالا قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: بسیاری از فعالیت‌های راهسازی در شرایط نامساعد مالی انجام شده است./

نظر شما