شناسهٔ خبر: 37470 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

آخرين توصیه‌ها به مردم:

هشدار سازمان هواشناسی در مورد وزش باد دراستان‌های شمالی و شرقی/ احتمال وقوع سیل محلی در ۵ استان‌ كشور

هوا شناسی - بارندگی سازمان هواشناسی کشور در مورد وزش باد شدید با سرعت ۳۵ تا ۵۵ کیلومتر بر ساعت در شرق استان مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال و شرق خراسان رضوی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تصاویر ماهواره هواشناسی در حال حاضر فعالیت سامانه بارشی را روی دامنه‌های البرز شرقی در شمال استان سمنان و گلستان نشان می‌دهند و انتظار می‌رود بعد از ظهر امروز وزش باد از روی دریای خزر سبب تقویت رطوبت در دامنه‌های البرز شرقی و موجب تشدید بارندگی شود.

بنا بر پیش‌بینی سازمان هواشناسی از بعد از ظهر امروز و اوایل امشب احتمال رخداد بارش موقت شدید و رخداد سیل محلی در مناطق کوهپایه‌ای و روستاهای دامنه‌های البرز در شمال استان سمنان، شرق گلستان، خراسان شمالی و نواحی کوهپایه ای شمال غرب استان خراسان رضوی دور از انتظار نیست.

بر اساس این گزارش دریای خزر طی امروز بعد ازظهر و امشب خصوصا در نیمه شرقی مواجی خواهد بود و توصیه می‌شود شناورهای سبک صیادی خودداری و یا با احتیاط لازم در دریا تردد کنند.

سازمان هواشناسی کشور به هموطنان توصیه کرده است که در مناطق یاد شده از کمپینگ و توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌های فصلی و دائمی خودداری و از رانندگی در جاده‌هایی که از عمق آب اطمینان ندارند، اجتناب کنند.

نظر شما