شناسهٔ خبر: 3752 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور قائم مقام وزير راه و شهرسازي در امور مسكن مهر؛

2071 واحد مسكن مهر استان يزد افتتاح شد

احمد مهرآبادی در چهارمين دور از افتتاح مسكن مهر در استان يزد ،2071واحد مسكن مهر اين استان با حضور قائم مقام وزير راه و شهرسازي در امور مسكن مهر به بهره برداري رسيد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان يزد، احمد اصغري مهرآبادي در اين مراسم تامين مسكن براي اقشار كم درآمد را از مهمترين دغدغه هاي دولت ها عنوان كرد و گفت: اين امر در دستور كار دولت يازدهم نيز قرار دارد و رئيس جمهور نيز تاكيد زيادي بر رفع مشكل واحدهاي مسكن مهر و اتمام هرچه سريع تر آنها داشته اند.

وي افزود: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي در راستاي خانه دار شدن مردم قوانين مختلفي در مجلس شوراي اسلامي تصويب شد كه آخرين آنها قانون ساماندهي توليد و عرضه زمين و مسكن بود .
قائم مقام وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه در مجموع از ابتداي انقلاب چهار ميليون و 300هزار واحد بر اساس قوانين مصوب ساخته و تحويل مردم شده است ، اضافه كرد: در مجموع خاستگاه و ديدگاه نظام جمهوري اسلامي به سمت افراد كم درآمد و مستضعف جامعه و شاد كردن مردم است.

مهرآبادي با اشاره به اينكه هر طرحي محاسن و معايب خاص خودش را دارد ، گفت: با توجه به اينكه بر اساس سرشماري سال 1385، 17.5ميليون خانوار در كشور داشتيم كه 16ميليون آنها صاحب مسكن بودند و 1.5ميليون نيز بدون مسكن ، طرح مسكن مهر بر اساس قانون ساماندهي توليد و عرضه زمين پيشنهاد شد.

وي در ادامه درباره وضعت مسكن مهر كشور گفت: در آغاز اجراي اين طرح بزرگ قرارداد ساخت 2ميليون و 300هزار واحد بسته شد كه كار ساخت يك ميليون و 700هزار تمام شده و از اين تعداد يك ميليون و 250هزار واحد آن تحويل مردم داده شده است.

اين مسوول با اشاره برخي مشكلات برخي از واحدهاي در حال ساخت اظهار كرد: در حال حاضر 300هزار واحد ساخته شده و آماده تحويل است اما بدون خدمات زيرساخت است و تقاضا داريم دستگاههاي مرتبط براي سرعت بخشيدن در تحويل آنها ما را كمك كنند تا اين مشكل برطرف شود.

قائم مقام وزير راه و شهرسازي افزود: از مهرماه سال گذشته تك تك مشكلات را شناسايي كرديم و در آبان ماه 92، 350هزار واحد مسكن مهر مشكل دار احصا شد كه تا پايان دي ماه امسال مشكلات 23هزار واحد با پشتوانه تسهيلات بانكي و براساس برنامه ريزي حل شده و در حال پيگيري براي حل مشكلات 120هزار واحد باقيمانده هستيم.

مهرآبادي ادامه داد: تا پايان سال نيز 200هزار واحد جديد افتتاح مي كنيم كه در مرحله اول تا پايان اسفندماه در 25استان افتتاح طرح مسكن مهر خواهيم داشت و مرحله دوم از ارديبهشت تا پايان ماه رمضان و مرحله سوم از ابتداي هفته دولت خواهد بود.

وي با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري و رياست جمهوري مبني بر تسريع دراتمام اين طرح بزرگ گفت: اين طرح ، طرح خوبي بوده كه با اهداف خيرخواهانه شروع شده و قطعا 90 درصد واحدهاي باقيمانده آن تا سال آينده به اتمام مي‌رسد و اتمام كار 10درصد طرحها هم در سال 95 انجام مي‌شود.

مهرآبادي درباره وضعيت مسكن مهر استان يزد نيز گفت: خوشبختانه استان هاي يزد تنها با داشتن هفت واحد مشكل دار و كيفيت بالا و نماي مناسب در كنار اردبيل و سمنان كمترين مشكلات را در حوزه مسكن مهر داشته اند و در اين استان از مجموع 24هزار واحد مسكن مهر ساخته شده 17هزار واحد واگذار شده و هفت هزار واحد باقيمانده نيز تا پايان سال آينده افتتاح مي شود.

در ادامه اين مراسم مديركل راه و شهرسازي استان يزد نيز با اشاره به اينكه واحدهاي مسكن مهر امروز ، چهارمين مرحله افتتاح مسكن مهر اين استان است، گفت: اين استان كمترين مشكل را در اين حوزه داشته است.
غلامرضا رضايي افزود: در حال حاضر نيز براي تكميل خدمات و سايت هاي مورد نيز واحدهاي مسكن مهر استان تعداد 16باب مسجد و 11باب مدرسه متعهد شده را در دستور كار داريم ضمن آنكه اراضي مراكز بهداشت و رفاهي نيز آماده واگذاري براي ساخت است.

نظر شما