شناسهٔ خبر: 37527 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در بازدید از تونل محرم مطرح كرد:

تلاش برای اتمام يك پروژه مهم راه‌سازی در استان فارس/ تکمیل تونل محرم در محور کازرون - بوشهر نیازمند ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار است

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان فارس از عملیات احداث تونل محرم واقع در جنوب شهرستان کازرون بازدید کرد و گفت: تلاش بر این است که اعتبارات بیشتری به این طرح اختصاص یابد تا روند ساخت این تونل شتاب گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جریان دومین روز سفر به استان فارس از عملیات احداث تونل محرم به طول ۲۳۰۰ متر واقع در جنوب شهرستان کازرون بازدید کرد و به بررسی جزئیات عملیات ساخت این تونل پرداخت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این تونل از پروژه های مهم راه سازی استان فارس است که اجرای آن نقش مهمی در اجرای سیاست های پدافند غیرعامل و همچنین کوتاه شدن مسیر تردد جاده ای دارد.

وی اظهار کرد: تونل محرم که ۲ هزار و ۳۰۰ متر طول دارد و تاکنون ۶۰۰ متر از این تونل حفاری شده است و عملیات حفر تونل در بقیه مسیر نیز در حال اجرا است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به کازرون از پل بالاده که در سیل اواخر بهمن ماه امسال بر اثر طغیان رودخانه تخریب شده بود بازدید کرد .

آخوندی در این بازدید گفت: برای نوسازی این پل کارشناسان سه طرح تهیه کرده اند که پس از بررسی با توجه به اینکه این پل سومین بار است که تخریب می شود از بهترین طرح ارائه شده برای نوسازی این پل استفاده خواهد شد. وی به تاریخ شروع کار و اتمام آن و همچنین اعتبار مورد نیاز اشاره ای نکرد.

در این بازدید که با حضور نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی و مسئولان این شهرستان صورت گرفت، رئیس اداره راه و شهرسازی این شهرستان گفت: طول محور شامل تونل محرم در مسیر کازرون – بوشهر ۲۲ کیلومتر است واز سال ۸۵ این محور عملیات آن شروع شده است.

محمدرضا نیکوئی افزود: تاکنون هفت میلیارد تومان تنها برای احداث ۶۰۰ متر تونل محرم واقع در این محور هزینه شده است وی گفت: با اتمام این محور مسیر شیراز به بوشهر ۲۰ کیلومتر کوتاه تر می کند و در حل مشکل ترافیکی این محور ترانزیتی نقش عمده ای خواهد داشت .

در حال حاضر حدود ۶۰۰ متر از این تونل حفاری شده و عملیات ساخت آن در دست اقدام است.

تونل محرم شهرستان کازرون را از طرف جنوب به جاده بوشهر متصل می کند. این تونل همچنین از طریق کمربندی، دسترسی ایمنی را به جاده جدید کازرون فراهم می سازد.

تونل محرم در حال حاضر دارای پیشرفت ۲۵ درصدی بوده و تا کنون ۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است. اما به گفته مدیرکل راه و شهرسازی حدود  ۳۰ میلارد تومان دیگر برای این پروژه نیاز است.

شهرستان کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع است.

وزیر راه و شهرسازی از روز پنجشنبه همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان فارس سفر کرده است؛ سفری که با بهره برداری از افزون بر ۴۰۰ طرح در این استان با اعتبار یک هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان همراه بود.

نظر شما