شناسهٔ خبر: 37529 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

توافق ایران برای حمل بین‌المللی ریلی بار در نشست مینسک/ توافق بر سر راه‌اندازی کریدورها و ایجاد ارتباط ریلی میان کشورها

جلسه در حاشیه نشست ۲۸ کشور عضو سازمان منطقه ای ریلی «OSJD» در مینسک پایتخت بلاروس برای همکاری ایران و چند کشور در زمینه راه اندازی قطارهای باری توافقاتی صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در سی و دومین دوره این نشست که امروز (جمعه) پایان یافت، مسائل بین المللی مربوط به شبکه حمل و نقل ریلی در نشست های مدیران راه آهن عضو این سازمان منطقه ای با شرکت هیات های نمایندگی ۲۷ کشور شامل مناطق شرق اروپا، قفقاز، آسیای میانه، روسیه و چین بررسی شد.

توسعه حمل‌ و نقل ریلی باری و مسافری، تکمیل و به روزرسانی مقررات بین‌المللی حقوقی، افزایش توان رقابتی حمل و نقل با راه آهن و بیشتر کردن توان حجم نقل و انتقال بین قاره ها در دستور کار این نشست بود.

حسین عاشوری عضو هیات مدیره و معاون حمل‌ و نقل بین المللی راه آهن جمهوری اسلامی ریاست هیات ایرانی را در این نشست بر عهده داشت.

همچنین در حاشیه این اجلاس پنج روزه نیز ملاقات هایی دوجانبه با برخی مسئولین راه آهن های شرکت کننده در نشست انجام شد و برای راه اندازی قطارهای باری بین کشورها و فعال سازی کریدورها توافق هایی صورت گرفت.

کنفرانس مدیران ارشد «OSJD» به عنوان بالاترین ارگان مدیریتی این سازمان منطقه ای، هر سال یکبار برگزار می شود و برنامه ریزی، تعیین خط مشی و تصمیم گیری در زمینه مسائل ریلی بر عهده این اجلاس است.

در این نشست های سالیانه، گزارش های کمیسیون های سازمان در زمینه حمل بار و مسافر، عرصه زیربنایی و ناوگان، مسائل مالی و محاسباتی، کدگذاری و انفورماتیک بررسی و در مورد آنها تصمیم گیری می شود.

بررسی برنامه جامع فعالیت آینده ارگان های اجرایی، بودجه سازمان و سایر مسائلی که قرار است در دستور کار اجلاس وزیران کشورهای عضو سازمان قرار گیرد، در کنفرانس مدیران بررسی و پیشنهادهای لازم ارائه می شود.

نظر شما