شناسهٔ خبر: 37544 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی خبر داد:

شناسایی ۱۰۹ مورد تخلف اضافه تناژ در خراسان شمالی

کامیون معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی از شناسایی و برخورد با ۱۰۹ مورد تخلف حمل بار با اضافه تناژ در محورهای استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی، سعید سبحانی معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی اظهار کرد: حمل بار با اضافه تناژ از این رو تخلف محسوب می‌شود که سبب آسیب رساندن و تخریب رویه آسفالت جاده می‌شود.

وی تصریح کرد: راه‌ها سرمایه‌های ملی هستند که هزینه‌های سنگینی برای ساخت آن صرف شده است از این رو نیاز به صیانت و حفاظت دارند.

سبحانی بیان کرد: حمل بار با تناژ اضافه سبب افزایش احتمال بروز حوادث جاده‌ای می‌شود زیرا کنترل وسیله نقلیه را با مشکل روبه‌رو می‌کند از این رو می‌تواند ایمنی تردد سایر رانندگان در جاده‌ها را با تهدید روبه‌رو سازد.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از ایجاد حادثه و به منظور ارتقای ایمنی تردد در جاده‌ها، با حمل اضافه‌بار توسط کامیون‌ها برخورد می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه جریمه‌های وضع شده برای تخلف اضافه تناژ مناسب بازدارنده است و راننده متخلف برحسب مواردی همچون نوع ناوگان، میزان وزن اضافه‌بار و مسافت طی شده اعمال قانون می‌شود.

نظر شما