شناسهٔ خبر: 37550 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی استان همدان:

طرح‌های بازآفرینی سه محله قدیمی همدان آماده است

محمدرضا قرایی رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد: طرح‌های بازآفرینی سه محله قدیمی همدان آماده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، محمدرضا قرائی از آماده شدن طرح‌های بازآفرینی مربوط به سه محله قدیمی حاجی، کبابیان و کلپا و انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های آن با شهرداری خبر داد و اظهار کرد: از هفته‌های اول اردیبهشت‌ماه ۹۶ کار اجرایی بهسازی این محلات آغاز و عملیات کف‌سازی آن توسط شهرداری انجام می‌شود.

وی با اشاره به کارکرد شهرسازی معاصر تصریح کرد: در رویکردهای محلات امروزی، پارک و فضای سبز و تجاری شکل می‌گیرند و در شهرک‌ها مرکزیت و رویکردهای مذهبی و مساجد نیز شکل گرفته است.

وی ادامه داد: اجرای طرح جداره‌سازی و تعیین ضوابط سیما و منظر شهری برای محلات قدیمی می‌تواند راهی برای جلوگیری از تخریب و بی‌توجهی به آن و حتی محلات معاصر باشد.

سیاست‌های لودری دولت در دهه ۷۰

قرائی با اشاره به سیاست‌های لودری دولت در دهه ۷۰ گفت: دو شهر یزد و اصفهان در مقابل این سیاست ایستادگی کردند، اگر ما هم مقابله می‌کردیم بسیاری از بناهای قدیمی شهر حفظ می‌شد.

بازسازی و نوسازی بناهای قدیمی، سیاست دهه ۸۰ دولت

وی سیاست دهه ۸۰ دولت را بازسازی و نوسازی بناهای قدیمی عنوان کرد و افزود: در این دوره در بسیاری از مخروبه‌های جولان ساخت‌وسازهایی صورت گرفت و تا حدودی بهتر شد و در دهه ۹۰ که سیاست بازآفرینی پس گرفته شده، ۴۰ درصد جولان مورد بازآفرینی قرار می‌گیرد.

نظر شما