شناسهٔ خبر: 37608 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی عنوان کرد

پیشرفت ۷۶درصدی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی/ اتمام پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان تا پایان تیرماه/ پایین بودن شاخص راه در خراسان جنوبی

مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی با اشاره به اجرای ۱۶ پروژه اقتصاد مقاومتی در این استان به طول کلی ۱۹۹ کیلومتر، از اتمام ۷۶درصد این پروژه‌ها برابر با ۱۵۱کیلومتر خبر داد.

مهدی جعفری، مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ۱۶پروژه شامل ۱۹۹ کیلومتر ساخت و بهسازی راه درخراسان جنوبی عملیاتی شده است، گفت: تاکنون ۱۵۱کیلومتر (۷۶درصد) این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی مابقی این طرح‌ها تا پایان تیر به اتمام خواهد رسید.

جعفری افزود: یکی از این پروژه‌ها احداث باند دوم زاهدان-بیرجند به طول ۲۰کیلومتر است که ۹کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و تاکنون ۳۶ کیلومتر از پروژه ۵۰ کیلومتری بهسازی محور کرمان-دیهوک انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همچنین از اتمام پروژه‌های اقتصاد مقاومتی «بهسازی محور تربت حیدریه-خواف-سه راهی نشتیفان و کالشور-سه راهی سنگان-تایباد و محور راه قائن-ابراهیم‌آباد-کالشور و محور تربت حیدریه-باخرز-تایباد» به طول ۱۰ کیلومتر، «بهسازی راه اصلی فردوس-سرایان-آفریز-روم» به طول هشت کیلومتر، «احداث راه اصلی سربیشه-درح-میل۷۸»به طول هفت کیلومتر، «احداث راه اصلی قاین-حاجی‌آباد» به طول ۱۲ کیلومتر، «بهسازی راه زابل-نهبندان و زابل-میلک» به طول ۱۲ کیلومتر و «قطعه یک بیرجند-قاین» به طول پنج کیلومتر، «فردوس-بجستان» به طول ۱۶کیلومتر و «فردوس-دیهوک» به طول ۱۲ کیلومتر خبر داد.

وی گفت: در این راستا تاکنون چهار کیلومتر از پنج کیلومتر باند دوم یزد-طبس ساخته شده و چهار کیلومتر از ۲۰ کیلومتر پروژه بهسازی راه اصلی محور نائین-انارک-خور-طبس پیش رفته است. همچنین قطعه دوم گناباد-قاین تکمیل شده و ۶کیلومتر از ۱۰ کیلومتر قطعه سوم گناباد-قاین و یک کیلومتر از قطعه دوم بیرجند-قاین به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی عنوان کرد: یکی دیگر از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان، احیا و مرمت محور تاریخی بهارستان-چهاردرخت به طول ۷۵۰ کیلومتر است که ۱۰۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه خراسان جنوبی به ۱۰۰ کیلومتر آزادراه ، ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۳۰۰ کیلومتر راه اصلی نیاز دارد تا به متوسط کشوری برسد، با اذعان برپایین بودن شاخص راه در این استان افزود: با توجه به پایین بودن شاخص توسعه استان در بخش راه، توجه ویژه به این حوزه ضروری است.

نظر شما