شناسهٔ خبر: 37611 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

بهادری با دفاع از عملکرد دولت در حوزه حمل و نقل و مسکن مطرح کرد:

خرید هواپیماهای‌کوچک بحران زیان‌دهی فرودگاه‌ها را حل می‌کند/ تصمیمات یک شبه منجر به ساخت مسکن مهر شد/ مسکن مهر ارومیه در قبرستان ساخته شده است

سید هادی بهادری نایب رییس‌کمیسون عمران مجلس دهم خرید هواپیماهای ای.تی.آر را برای اقتصادی‌کردن فرودگاه‌های‌کشور بسیار مناسب خواند و در خصوص وضعیت مسکن مهر ارومیه، گفت:مسکن مهر ارومیه در محل قبرستان ساخته شده است و مردم بعد از خروج از خانه‌هایشان در واقع وارد قبرستان می‌شوند و به همین دلیل روحیه خود را باخته‌اند.

هادی‌ بهادری در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خرید هواپیماهای کوچک را در توسعه حمل و نقل هوایی و قرارگرفتن فرودگاه‌ها در مسیر اقتصادی حائز اهمیت خواند و گفت: برای هر مسئله‌ای باید به دنبال راه‌حل خاص آن باشیم. برای برقراری پروازهای روزانه بین‌استانی هواپیماهای ایرباس و بوئینگ مناسب نبود و اصولا شرکت‌های هواپیمایی تمایلی به سرمایه‌گذاری در خطوط هوایی کوچک نداشتند. ضمن اینکه انتظار اینکه هواپیمای بالای صد نفره وارد ناوگان هوایی کوچک شود غیرمعقول بود.

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه بسیاری از پروازهای منطقه‌ای تحت‌شعاع همین مسئله قرارگرفته بود، گفت: فرودگاه‌های کوچک دچار ضعف اقتصادی شده بودند به همین دلیل ترکیب هواپیماهای پهن پیکر و کوچک در سبد خرید هواپیما بهترین انتخاب بود که منجر به مدیریت این بحران شد.

فرودگاه‌ها به مدار حمل و نقل کشور باز می‌گردند

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس دهم ادامه داد: هواپیماهای ای.تی.آر تا حدود زیادی کمک‌دهنده وضع موجود هستند. هم‌اکنون بسیاری از فرودگاه‌های ما بازدهی اقتصادی ندارند و اصلا پروازی در طول روز در این فرودگاه‌ها انجام نمی‌شود. با ورود این هواپیماها این فرودگاه‌ها به مدار حمل و نقل کشور باز می‌گردند ضمن اینکه استفاده اقتصادی از فرودگاه‌ها باعث توسعه شهرها نیز می‌شود.

به گفته بهادری یکی از زمینه‌های توسعه شهرها توسعه فرودگاه‌ها است و اگر ما بتوانیم این کار را انجام دهیم به توسعه مردم این مناطق هم کمک کرده‌ایم.

وی عملکرد وزارت راه و شهرسازی در بسیاری از حوزه‌ها را قابل دفاع خواند و با اشاره به انتقادها درخصوص عدم تحویل واحدهای مسکن مهر در برخی استان‌ها نیز گفت: مسکن یک نیاز اجتماعی است ولی قرار نیست فرد با خرید خانه در یک چهاردیواری حبس شود، بلکه باید بتواند با محیط اطراف ارتباط داشته باشد.

مسکن مهر شاخص‌های اصلی برای سکونت واقعی را ندارد

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه زیرساخت‌های آموزشی، بهداشتی و فرهنگی اولویت‌هایی به مراتب مهمتر از خانه است و بدون این شاخص‌ها اساسا سکونت به معنای زندانی شدن است، گفت: موضوع دیگر بحث امنیت و راه دسترسی است. درحال حاضر خیلی از شاخص‌های اصلی برای سکونت واقعی و امکان زندگی اجتماعی در بسیاری از مساکن مهر وجود ندارد که دلیل اصلی آن هم جانمایی‌ غلط مسکن مهر است.

وی با تاکید براینکه تنها ساخت مسکن نیاز به خانه‌دارشدن مردم را برطرف نمی‌کند، گفت: بسیاری از مسکن‌های مهر در محل‌های اشتباه ساخته شده‌اند. همین حالا مسکن مهر ارومیه در محل قبرستان ساخته شده است و مردم بعد از خروج از خانه‌هایشان در واقع وارد قبرستان می‌شوند و به همین دلیل روحیه خود را باخته‌اند.

تصمیمات یک شبه منجر به ساخت مسکن مهر شد

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس در این باره توضیح داد: درست در پایان تکمیل ساخت مسکن مهر ارومیه متوجه شدند که این ساخت و سازها در قبرستان انجام شده است و با معضل جدیدی روبرو شده‌اند که به روحیه مردم آسیب‌زده است.

این نماینده مردم در مجلس دولت فعلی را میراث دار طرح غلطی دانست که حل آن زمان‌بر است و گفت: تصمیمات یک شبه منجر به ساخت مسکن مهر شد اما نمی‌شود آن را رها کرد و در عین حال ادامه کار سخت است و نمی‌شود به مردم گفت بیشتر صبرکنند و این دوراهی کار را سخت کرده است.

نظر شما