شناسهٔ خبر: 37669 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

همکاری دو سازمان راهداری و فنی حرفه‌ای به کاهش تلفات رانندگی کمک می‌کند

محمد امین سازگار نژاد معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به امضا تفاهم‌نامه آموزشی میان سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گفت: این اقدام باید به عنوان یک پروژه مهم در زمینه توسعه منابع انسانی نگاه شود تا با رویکرد غیر دولتی بتوانیم بخش خصوصی را ارتقا دهیم و در مقابل با کاهش حوادث رانندگی رزوهای بهتری را در سال ۹۶ تجربه کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدامین سازگار نژاد در مراسم امضا تفاهمنامه آموزشی میان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌ای اظهار داشت:  همواره با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تعلق عاطفی داشته‌ام و خوشبختانه تفکر توسعه‌ای کشاورزیان رئیس این سازمان در پیشرفت این سازمان بسیار موثر بوده است. 

وی با تاکید بر اینکه «ارزش انسان‌ها در چرخه حمل‌ونقل است» گفت: سالانه حدود ۱۵ هزار مورد فوتی و مصدومیت بر اثر سوانح رانندگی رقم می‌خورد که بخشی از این تلفات به دلیل نداشتن مهارت‌های لازم است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: در دنیایی زندگی می‌کنیم که سرعت و دقت با یکدیگر معنا پیدا می‌کند و اگر در برنامه ششم ساماندهی با افزایش مهارت‌ رانندگان و منابع انسانی را افزایش دهیم کمک شایانی به افزایش بهره‌وری و رشد و توسعه کشور می‌کند.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی یادآور شد: اجرای تمام این اقدامات با همکاری بخش غیردولتی و مردم ممکن است و به نظر می‌رسد ما با بیکرانه‌ای از نیازهای مهارتی در این صنعت مواجه هستیم و  باید پیگیری کنیم چطور می‌توانیم با کمک سازمان راهداری، انجمن‌ها و صنوف این صنعت و با ایجاد فرصت آموزشی، کمبودها را جبران کنیم.

سازگارنژاد با اشاره به نقش IT و ICT در عرصه‌های مختلف گفت: این دو حوزه می‌تواند رانندگی در جاده‌ها را آسانتر، ایمن‌تر و منطقی‌تر  از قبل کند. لذا رانندگان باید ملزم به اخذ گواهینامه‌های مهارتی شوند.  ورود به صنعت نیز باید بر اساس تنظیم سیاستهایی باشد که افراد بدون مهارت وارد صنعت نشوند و تمامی دست اندرکاران مانند سرمایه‌گذاران، رانندگان و کاربران راضی باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: این اقدام باید به عنوان یک پروژه مهم در زمینه توسعه منابع انسانی نگاه شود تا با رویکرد غیردولتی بتوانیم بخش خصوصی را ارتقا دهیم و در مقابل با کاهش حوادث رانندگی روزهای بهتری را در سال ۹۶ تجربه کنیم.

نظر شما