شناسهٔ خبر: 37687 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در راستای اجرای راه ابریشم نوین:

توسعه همکاری‌های ریلی بین چین و اروپا/ تشکیل کمیته کارشناسی در مسیر کشورهای مرتبط

قطار اروپا چین در راستای توسعه برنامه های مرتبط با راه ابریشم نوین با کشورهای اروپایی یک سند خدمات باربری ریلی امضا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا این سند را هفت کشور چین، بلاروس، روسیه، آلمان، قزاقستان، لهستان و مغولستان مشترکا امضا کردهاند.

هدف از امضای این سند توسعه همکاری‌های ریلی و خدمات باربری با قطار میان کشورهای آسیایی و اروپایی در چارچوب طرح راه ابریشم است.

خبرگزاری شین هوا روز دوشنبه اعلام کرد که در توافقنامه امضا شده، اجرای طرح‌های زیربنایی به منظور گسترش همکاری‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

در بخشی از این توافقنامه آمده است که کشورهای آسیایی و اروپایی مرتبط با این سند می‌خواهند خدمات ریلی، باربری امن و سریع در اختیار داشته باشند.

اطلاع رسانی مشترک، ساخت قطار، توسعه خطوط ریلی، اجرای طرح‌های زیربنایی و همچنین بالا بردن سرعت در مسیر خدمات باربری از دیگر مضامین این سند عنوان شده است.

قرار است برای حل مشکلات و سرعت بخشیدن به طرح مزبور، یک کمیته کاری و کارشناسی تشکیل و تشریفات گمرکی در مسیر کشورهای مرتبط با این طرح با سهولت بیشتری انجام شود.

در حال حاضر سه هزار و ۵۵۷ خدمات باربری ریلی میان ۲۷ شهر در سراسر چین و ۲۸ شهر در ۱۱ کشور اروپایی مشترکا انجام می‌شود.

گفتنی است، چین بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ میلادی برای ساخت ۳۰ هزار کیلومتر راه آهن تندرو و همچنین هزاران کیلومتر خط آهن ریلی عادی حدود ۵۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده و در برنامه جدید قصد دارد بیش از ۸۰ درصد از شهرهای خود را تا سال ۲۰۲۲ میلادی با خطوط آهن تندرو به یکدیگر مرتبط کند.

این کشور به منظور توسعه خطوط ریلی خود در داخل و مرتبط کردن آن با دیگر کشورهای جهان، امیدوار است طول کل خطوط آهن کشور تا سال ۲۰۲۵ میلادی را به بیش از ۱۷۵ هزار کیلومتر برساند.

نظر شما