شناسهٔ خبر: 3769 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مصطفایی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

تشکیل ستادهای بازآفرینی پایدار شهری در سطح ملی و استانی / محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی تهران مشخص می‌شود

بافت فرسوده تهران مدیرکل دفتر توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ستاد بازآفرینی پایدار شهری کلانشهر تهران خبر داد و گفت: وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران برای ساماندهی حاشیه‌نشینی پایتخت تعامل خوبی برقرار کرده‌اند.

نریمان مصطفایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره وضعیت نوسازی و بهسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی استان تهران گفت: محدوده این سکونتگاه‌ها هنوز در تهران مشخص و مصوب نشده است و تمام تلاش ما این است که با آغاز مطالعه شناسایی محدوده‌ها تا چهار یا پنج ماه ابتدایی سال آینده بتوانیم محدوده‌ها را مشخص و کار ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی را در تهران آغاز کنیم.

مدیرکل دفتر ستاد توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با بیان این‌که در ماه‌های اخیر تعامل میان وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران در این زمینه بسیار پررنگ بوده افزود: بر اساس سند بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری که به تازگی به تصویب رسیده است، قرار شد ستادهای بازآفرینی پایدار شهری در سطح ملی و استانی شکل بگیرد که ریاست این ستاد در تهران به عهده شهردار تهران خواهد بود و سازمان نوسازی شهر تهران دبیری ستاد را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: کارهای مقدماتی تشکیل این ستاد در حال انجام است و مقام عالی وزارت راه و شهرسازی نیز تاکید زیادی بر تشکیل این ستاد توسط شهرداری تهران دارد. تهران شرایط اجتماعی و اقتصادی ویژه‌ای دارد و به همین دلیل ریاست این ستاد بر عهده شهردار خواهد بود اما در سایر شهرستان‌ها، این وظیفه را فرماندارها انجام می‌دهند.

مصطفایی از تشکیل جلسات مشترک شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و سازمان نوسازی شهر تهران خبر داد و گفت: بعد از تشکیل ستاد بازآفرینی پایدار شهری در تهران تقسیم وظایف میان شهرداری و وزارت راه و شهرسازی و میزان ورود هر یک به برنامه‌های نوسازی و بهسازی پایتخت مشخص خواهد شد./

نظر شما