شناسهٔ خبر: 37715 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار اصفهان در بازدید از آزادراه شرق اصفهان تاکید کرد

نقش بسزای احداث آزادراه شرق اصفهان در كاهش آلاینده‌ها و تصادفات/ انتقال ۸۰ هزار تردد وسیله نقلیه در طول شبانه‌روز از ترافیك شهر اصفهان به آزادراه

بازدید استاندار اصفهان دربازدید از آزادراه شرق و غرب اصفهان عنوان کرد که این پروژه به عنوان كریدور شمال به جنوب و شرق به غرب از جمله پروژه‌های حیاتی و مهم استان است كه معضلات ترافیكی شهر اصفهان را مرتفع خواهد كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل ازروابط عمومی اداره كل راه وشهرسازی استان اصفهان، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان در بازدیدی كه از مراحل اجرایی آزادراه شرق اصفهان داشت، گفت: حجم وسیعی از ترافیك شمال به جنوب و شرق به غرب كشور با احتساب ۸۰ هزار تردد وسایل نقلیه در طول شبانه‌روز وارد شریان‌های حیاتی شهر اصفهان می‌شود كه این امر معضلاتی را برای منطقه شهری اصفهان به وجود آورده است.

زرگرپور با مهم دانستن پروژه آزادراهی شرق و غرب اصفهان به عنوان كنارگذر بر هرچه زودتر به بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌ها تاكید کرد و افزود: با احداث این دو كنارگذر در استان اصفهان قطعا شاهد كاهش تصادفات منجر به فوت، كاهش آلاینده‌های هوایی و صوتی وكاهش ترافیك شهری اصفهان خواهیم بود.

استاندار اصفهان با ابراز خرسندی از میزان پیشرفت این پروژه اظهار کرد: خوشبختانه آزادراه شرق اصفهان روی ریل اجراست و با سرعت وقوت در حال انجام است كه امیدواریم شاهد تكمیل و به‌بهره ‌برداری رسیدن این آزاد راه مهم وحیاتی در آینده نزدیك باشیم.

حجت‌الله غلامی، مدیركل راه وشهرسازی استان اصفهان نیز درابتدای این بازدید با ارائه مشخصات این آزادراه عنوان کرد: قطعه یک آزاد راه شرق اصفهان از آزاد راه اصفهان – نطنز تا آزاد راه اصفهان – اردستان  به طول ۳۰ كیلومتر و قطعه دو در ادامه تا جاده اصفهان- نایین به طول ۳۳ كیلومتر در حال انجام است که پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. همچنین قطعه سه این آزاد راه تا سه‌راهی مباركه به طول ۳۰ كیلومتر درحال انتخاب سرمایه‌گذار است و تمام كارهای قانونی انجام شده و با عقد قرارداد با سرمایه گذار آغازخواهد شد.

وی در ادامه از آماده افتتاح شدن قطعه یک این پروژه تا پایان شهریورماه خبر داد وگفت: با توجه به فعال بودن پروژه و سرعت كار،  پیش‌بینی می‌شود که قطعه یک این پروژه تا پایان شهریور ماه و قطعه دو نیز تا پایان سال افتتاح شود.

مدیركل راه وشهرسازی استان درخصوص آزاد راه غرب اصفهان با اعلام آماده افتتاح بودن ۱۵ كیلومتر از مسیر عنوان کرد: این آزاد راه به طول ۱۱۰ كیلومتر است كه۸۰ كیلومتر آن درحال حاضر زیر بار ترافیك رفته، ۱۵ كیلومتر آن تا پایان اردیبهشت ماه آماده افتتاح می‌شود و ۱۵ كیلومتر باقیمانده برای اتصال به جاده اصفهان – شیراز در حال انجام است.

 

نظر شما