شناسهٔ خبر: 37724 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با حضور مرتضی دهقان برگزار شد:

جزئيات جلسه ساماندهی استفاده شركت‌های هواپیمایی از خدمات ترافیك هوایی

مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت:لازم است چگونگی بهره برداری شركت‌های هواپیمایی از ظرفیت‌های فرودگاهی با توجه به روند رو به توسعه صنعت هوایی و افزایش ناوگان هوایی كشور دقیق تر و كارشناسی‌تر تبیین شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان هواپیمایی کشور، در این جلسه كه معاون عملیات شركت فرودگاههای كشور، مدیران عامل شركت‌های هندلینگ و مدیران بخش معاونت هوانوردی و امور بین‌الملل، مدیركل دفترنظارت سازمان و كارشناسان نظارت بر امور هوانوردی حضور داشتند.

 مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین‌الملل با تاكید بر اینكه لازم است چگونگی بهره برداری شركت‌های هواپیمایی از ظرفیت‌های فرودگاهی با توجه به روند رو به توسعه صنعت هوایی و افزایش ناوگان هوایی كشور دقیق تر و كارشناسی‌تر تبیین شود گفت: هدف از این نشست بحث و بررسی و استفاده از نقطه نظرات مدیران و كارشناسان جهت بهینه ترشدن نحوه بهره برداری از ظرفیت‌ها و خدمات ترافیك هوایی توسط ارائه كننده خدمات مذكور است که یقیناً می‌تواند در استفاده از توانایی‌های بالقوه و افزایش بهره برداری و هرچه شفاف‌ترشدن چالش‌های احتمالی و از همه مهمتر بروز رسانی قوانین و مقررات و بازه زمانی كه اجازه داده می‌شود هواپیما و یا هواپیماهای شركت‌ها عملیات نشست و برخاست و استفاده از امكانات فرودگاهی را دریافت كند ( Slot Time ) تعیین كننده باشد.

معاون هوانوردی و امور بین الملل بر تشكیل كمیته هماهنگ كننده متشكل از نمایندگان فرودگاهها، شركت‌های هواپیمایی و نماینده سازمان تاكید كرد.

گفتنی است، مدیركل دفتر نظارت برعملیات هوانوردی نمایندگان شركت‌ها معاون عملیات شركت فرودگاهها نیز نظرات خود را در خصوص تدوین دستورالعمل جدید هوانوردی بیان كردند

نظر شما