شناسهٔ خبر: 37739 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان تاکید کرد

نصب تابلوی مشخصات ساختمان یک الزام قانونی است

حسن مجتبی زاده رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان گفت: با توجه به مقررات ملی ساختمان، نصب تابلوی مشخصات ساختمان توسط مجری الزامی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان زنجان،  حسن مجتبی‌زاده، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان وعضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه نصب تابلو مشخصات ساختمان توسط مالک از ابتدای شروع عملیات ساختمانی یک الزام قانونی است افزود: در صورت عدم نصب ابن تابلوها مسئولیت آن طبق قانون با مهندسان ناظر بوده و لذا عدم گزارش به موقع آن مراتب از طریق مراجع ذیصلاح قابل پیگیری خواهد بود.

وی تصریح کرد: ضرورت نصب تابلو مشخصات پروژه از وظایف سازندگان حقوقی مسکن و ساختمان است و مجری باید قبل از شروع عملیات اجرایی، مشخصات ساختمان در دست احداث را بر روی تابلویی در کنار معبر عمومی به صورتی که از فاصله مناسب برای عموم قابل دیدن باشد، درج کند. این تابلو تا زمان پایان کار باید در محل باقی بماند و شهرداری‌ها و سایر مراجع صدور پروانه از شروع یا ادامه کار ساختمان‌هایی که تابلوی مشخصات را نصب نکرده‌اند  جلوگیری می‌کنند.

مجتبی‌زاده بیان کرد: ابعاد و اندازه و همچنین مشخصاتی که باید روی تابلو قید شود توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان تعیین می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان خاطرنشان کرد: این امر می‌تواند موجب اطلاع‌رسانی از نحوه اجرا، کاربری و مشخصات سازه شود و همچنین امر نظارت و بازرسی را برای جلوگیری از هرگونه تخلف در امر ساخت و ساز آسان ترمی‌کند.

 

نظر شما