شناسهٔ خبر: 37741 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های تهران خبر داد

تبادل نظر پیرامون پروژه‌های مطالعاتی حوزه راهسازی تهران/ انجام مطالعات مرحله اول محور فیروزکوه- گرمسار

بزرگراه مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان تهران از بررسی مطالعات مرحله اول محور فیروزکوه – گرمسار و چند تقاطع مهم با کمربندی جنوب غربی (اسلامشهر-بهارستان- رباط کریم) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، شهداد کاوه، مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان تهران در اولین جلسه شورای فنی راهسازی سال ۹۶، ضمن تشکر از زحمات یک سال گذشته اعضای شورا که اغلب از اساتید بنام و برجسته کشوری هستند از بررسی و تصویب مصوبات موفق سال گذشته اعضای شورا و همچنین مشاوران حوزه ساخت و توسعه راه‌ها تشکر و قدردانی کرد.

در این جلسه همچنین مطالعات مشاوران در دو پروژه مهم مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

کاوه مطالعات مرحله اول احداث محور فیروزکوه – گرمسار ( حدفاصل فیروزکوه- تهران تا محمود آباد) و مطالعات تقاطع‌های وهن آباد، پل رودخانه کرج و پل راه آهن با کمربندی جنوب غربی اسلامشهر- بهارستان- رباط کریم را از مهمترین مطالعات سه ماه گذشته مشاوران حوزه راهسازی برشمرد.

وی در ادامه افزود: احداث محور فیروزکوه – محمود آباد نقطه عطفی برای خودروهایی است که از تهران به سمت فیروزکوه می‌آیندو در ادامه جلسه مشاور مربوط نیز گزینه‌های مختلف به لحاظ مسائل زیست محیطی، بحث تملک اراضی موجود واقع در کریدور طرح، هزینه احداث، سرعت عملیات اجرایی و همچنین حداکثر استفاده از محورهای موجود را به بحث و تبادل نظر گذاشت. به لحاظ اینکه محور گرمسار- فیروزکوه در استان سمنان با سرعت خوبی در حال اجرا است و باید واریانت جنوبی برای اتصال این محور به محور فیروزکوه- تهران نیز سریع‌ترطراحی و اجرایی شود.

همچنین مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان تهران گفت: مصوبات شورای فنی جهت تصویب نهایی به معاونت توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی ارسال خواهد شد و در صورت تصویب مطالعات فاز دو پروژه‌ها آغاز می‌شود.

کاوه خاطرنشان کرد: پروژه کمربندی اسلامشهر پروژه‌ای چهارخطه بوده که باوجود محدودیت منابع مالی و با وجود تعداد زیاد معارض اکنون با سرعت خوبی در حال اجرا ست و پس از بازدید مقام عالی وزارت و سفر ریاست محترم جمهور از سال ۹۴ مجددا رونق گرفته است.

 وی افزود: این پروژه تاثیر بسیار خوبی در کاهش ترافیک محورهای تهران – ساوه و تهران- قم خواهد داشت که در چند مقطع دارای تقاطع‌های همسطح است و در جلسه شورای فنی، گزینه‌های مختلف سه تقاطع غیر همسطح مورد مطالعه و بررسی و بحث قرار گرفت و گزینه‌های مقرون به صرفه‌تر و با قابلیت اجرایی بهتر به تصویب رسید.

نظر شما