شناسهٔ خبر: 37760 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور خبر داد:

رشد ۱۳ درصدی مراجعه نوروزی به سامانه ۱۴۱ نسبت به سال قبل

علی اکبر عاشوری رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در طول سفرهای نوروزی سال‌جاری هم‌وطنان و مسافران جاده‌ای بیش از ۲ میلیون بار با سامانه ۱۴۱ تماس گرفته و از خدمات آن استفاده کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، علی‌اکبر آشوری رئیس مرکز مدیریت راه‌های كشور در خصوص آمار تماس‌ها و خدمات این مرکز اظهار داشت: در طول تعطیلات نوروزی (۲۵ اسفند ۹۵ الی ۱۵ فروردین ۹۶) تعداد ۱۹ میلیون و۶۶۱ هزار درخواست در سایت و اپلیكیشن همراه ۱۴۱ ثبت گردید كه تماس های تلفنی برقرارشده باسامانه ۱۴۱ بالغ بر ۲ میلیون و ۹۷ هزار و ۴۲۶ بوده که در مقایسه با مقطع زمانی مشابه در سال گذشته ۱۳.۶ درصد افزایش داشت.

 وی افزود: همچنین در این ایام با ثبت۱۲۵هزار و ۲۸۳تماس تلفنی با  بخش کارشناسی ۱۴۱، تماس با این بخش ۱۲/۳درصد افزایش یافت

آشوری افزود: در سفرهای نوروزی امسال بیشترین متوسط تردد ساعتی شمارش‌شده كل كشور در روز دوشنبه۷ فروردین‌ماه سال ۹۶ و به تعداد ۴۶۱ وسیله نقلیه در ساعت وکمترین متوسط تردد ساعتی در روز دوشنبه ۳۰ اسفند ۹۵ و به تعداد ۳۲۳ وسیله نقلیه در ساعت ثبت شده است. همچنین متوسط تردد ساعتی در كشور در طول بازه موردبررسی تعداد ۴۰۸ وسیله بر ساعت بوده است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل در تردد شمارهای مشابه ۱۰/۳ درصدافزایش‌یافته است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های كشور میانگین سرعت در طول سفرهای نوروزی را، ۸۰/۱ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و افزود: این نرخ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱/۲کیلومتر بر ساعت کاهش‌یافته است. تخلفات سرعت غیرمجاز در طول مدت موردبررسی نیز با ۰/۷۵ درصد کاهش به ۸/۸ درصد رسیده است.

وی با بیان این كه دراین ایام ۲۶۰۰ محور شریانی و ۹۹۸ محور غیر شریانی با بارش‌های جوی همراه بودند، افزود: باحضور ۱۰هزار و ۸۲۱ نفر ازنیروهای راهداری با استفاده از ۶ هزار و ۷۳۳دستگاه ماشین‌آلات،در مجموع۶۳ هزار و ۴۴ كیلومتر باند، عملیات برف‌روبی  ، ۳۸ هزار و ۶۴۶ تن شن و نمك مصرف و ۳هزار و ۵۵۰ مقطع ریزش‌برداری شد

وی خاطرنشان كرد: با تلاش راهداران ۱۲۵۳ نفر از مسافران و درراه ماندگان نیز در راهدارخانه‌ها ومكان‌های امن اسکان داده شدند و به۵۲۵۱ دستگاه خودرو نیز امدادرسانی فوری وجزئی صورت گرفت.

آشوری همچنین اعلام كرد :محور آزادراه کرج- تهران با متوسط تردد ۵۵۲۹ وسیله در ساعت پرترددترین محور ارتباطی کشور بوده و پس ‌ازآن محورهای آزادراه کرج- قزوین، آزادراه تهران– کرج، آزادراه قزوین-کرج و آزادراه تهران- قم به ترتیب با تردد متوسط ۵۰۲۷، ۴۸۵۶، ۴۴۴۸ و ۳۰۰۶ وسیله بر ساعت پرترددترین محورهای کشور بوده‌اند.

وی  افزود:استانهای اصفهان، سمنان، قم، مرکزی و یزد به ترتیب با سرعت متوسط ۸۸.۶، ۸۸.۶، ۸۷.۵ و ۸۷.۵ و ۸۶.۹ کیلومتر بر ساعت دارای بالاترین سرعت متوسط تردد بوده‌اند.
رئیس مركز مدیریت راه‌های كشور ازهم وطنان درخواست نمود ازظرفیت ایجادشده درسامانه ۱۴۱ برای داشتن سفرهای ایمن ومدیریت شده برون شهری استفاده وبهره مندشوند .

نظر شما