شناسهٔ خبر: 37778 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری اردبیل خبر داد

توزیع بیش از ۵۰۰۰ کلاه ایمنی در بین موتورسواران استان/ ضربه‌خوردن سر عامل اصلی مرگ موتورسواران در تصادفات است

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل گفت: در اجرای طرح ارتقای ایمنی بیش از ۵۰۰۰ کلاه ایمنی در بین موتور سواران استان اردبیل توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان که به مناسبت گرامیداشت ۷ اردیبهشت، روز ملی ایمنی و حمل و نقل در همایش موتور سواران شهر هیر سخن می‌گفت با اعلام این مطلب بر فرهنگ سازی و گسترش استفاده از کلاه ایمنی در بین موتور سواران تاکید کرد و افزود: ضربه‌خوردن سر هنگام تصادف بیشترین علت مرگ موتور سواران هنگام تصادف است که امیدواریم موتورسواران برای حفظ ایمنی و جان خود حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند.

 علی رحمتی از کاهش ۸ و ۸ دهم درصدی تلفات جاده‌ای در سال ۹۵ خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۴۵ نفر در تصادفات برون شهری و روستایی جان خود را از دست داده‌اند که از این میزان ۱۷ نفر موتورسوار و ۱۵ نفر عابر پیاده بودند که تلاش می‌کنیم با توزیع کلاه ایمنی در تمام شهرها و بخش‌ها شاهد کاهش تلفات موتورسواران باشیم.

وی با قدردانی از همکاری همه‌جانبه دستگاه‌ها و کمیسیون ایمنی راه‌ها در اجرای طرح‌های ایمنی و برنامه‌ریزی جهت کاهش تلفات اظهار امیدواری کرد که با اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه و توزیع اقلام فرهنگی با شعارهای ایمنی در بین دانش آموزان در فرهنگ‌سازی کاهش تصادفات و رعایت قوانین گام‌های مهم و اساسی برداریم.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل نیز با بیان اینکه اصلی‌ترین هدف برنامه‌های روز ملی ایمنی و حمل و نقل هدیه کردن سلامتی به مردم است تا با آرامش و امنیت به مقصد برسند، گفت: همه باید تلاش کنیم با فرهنگ‌سازی، رعایت کامل قوانین و بهره‌گیری از آموزش‌های لازم شاهد کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای باشیم.

 در پایان این مراسم از طرف اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل به بیش از ۱۰۰ نفر موتورسوار شهر هیر کلاه ایمنی اهدا شد.

نظر شما