شناسهٔ خبر: 37824 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه بررسی پروژه طراحی شهری محله بلاغی و خیابان شهید انصاری مطرح شد:

تشکیل کمیته راهبری جهت اجرای طرح محله بلاغی/ لزوم بررسی همه جانبه پیش از اجرای هر تصمیمی در این پروژه

جلسه مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین در جلسه معارفه طراح پروژه محله بلاغی و خیابان شهید انصاری شرقی قزوین از تشکیل کمیته راهبری این پروژه متشکل از نمایندگان شهرداری، میراث فرهنگی، استانداری، راه و شهرسازی، شرکت عمران بهسازی شهری، نظام مهندسی، شورای اسلامی شهر و مشاور طرح خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در این جلسه که با حضور داود محمدی نماینده مجلس شورای اسلامی، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار و نمایندگانی از سایر دستگاه‌های مربوطه در این اداره کل برگزار شد، گفت: باید با برنامه‌ریزی حساب شده و دقیق در خصوص این پروژه تصمیم‌گیری کرد.

حق لطفی با تاکید بر لزوم بررسی همه ابعاد و جوانب طرح جهت تصمیم‌گیری افزود: در این جلسه مقرر شد نقشه‌های پایه، اطلاعات پایه و میزان املاک ثبتی و املاک تملک شده و سایر اطلاعاتی که برای طراحی مورد نیاز است هرچه سریع‌تر برای ارائه به مشاور به شرکت عمران و بهسازی ارسال شود.

مدیرکل راه و شهرسازی همچنین بیان کرد: لازم است کمیته راهبری متشکل از نمایندگان شهرداری (حوزه ترافیک و شهرسازی)، میراث فرهنگی، استانداری، راه و شهرسازی، شرکت عمران بهسازی شهری، نظام مهندسی، شورای اسلامی شهر، مشاور طرح و سایر دستگاه‌های مرتبط در این پروژه تشکیل شود.همچنین داوود محمدی نماینده مردم شهرستان‌های قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که زیرساخت‌های فعلی پاسخگوی تراکم جمعیتی شهر نیست، گفت: میان توسعه شهر و حفظ آثار تاریخی و هویت شهری می‌توان توازنی برقرار کرد تا علاوه بر تحقق اهداف موردنظر در هر دو طرف ظرفیت‌های موجود را نیز مورد بهره‌برداری قرار داد.

وی بیان کرد: با توجه به بازگشایی خیابان انصاری غربی، مردم انتظار بازگشایی خیابان انصاری شرقی را دارند و با عنایت به هزینه‌های انجام شده برای تملک خانه‌های موجود در مسیر این طرح، باید این پروژه هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

محمدی گفت: با یک نگاه جامع و خوب با حفظ هویت و تاریخ و بهره‌مندی مردم از تسهیلات و با رعایت زمان می‌توانیم به حل این مشکل بپردازیم و تصمیمی را اتخاذ نماییم که قدم مؤثری در این راستا باشد.

علی فرخ‌زاد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این جلسه با اشاره به این موضوع که محور توسعه قزوین گردشگری در نظر گرفته شده، بیان کرد: هدف ما به سرانجام رساندن این پروژه در اسرع وقت است بنابراین مشاور باید با در نظر گرفتن تمامی ابعاد، تصمیم لازم را اتخاد نموده و در مدت‌زمان مشخص طرح خود را ارائه دهد.

غفاری مشاور پروژه طرح محله بلاغی در این جلسه‌ گفت: با عنایت به تاریخی بودن شهر قزوین و اهمیت و ارزش آن در طراحی این خیابان باید همه ابعاد دیده شود، زیرا طراحی شهری امری چند وجهی است که مهمترین آن بحث اجتماعی- فرهنگی است.

وی افزود: با توجه به اینکه دیدگاه ما باید درست فکر کردن و درست عمل کردن باشد بنابر این باید بتوانیم در قزوین با دیدگاه پایداری، شهر انسانی پدید آوریم، لذا ابتدا باید یک چشم‌انداز متناسب پیدا کرده و بر اساس آن به سمت جلو حرکت کنیم.

گفتنی است در این جلسه که با هدف بررسی وضعیت طرح محله بلاغی و خیابان شهید انصاری شرقی و معارفه طراح پروژه برگزار شده بود، داوود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی،علی فرخ‌زاد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان، دکتر غفاری مشاور پروژه، دکتر ماندانا ملک نماینده شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی، رافع ناصری فر رییس اداره عمران بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی، عباس وثیق‌نیا رییس سازمان نظام مهندسی، فرزانه نظری‌پور معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین و میزانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین حضور داشتند.

نظر شما