شناسهٔ خبر: 37860 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت:

نوسازی ۸۳۱ دستگاه ناوگان عمومی حمل‌ونقل در چهارمحال و بختیاری

ناوگان فرسوده ۸۳۱ دستگاه ناوگان عمومی حمل‌ونقل مسافر و کالا در استان چهارمحال و بختیاری نوسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، منوچهر سلمان زاده عصر پنجشنبه در رزمایش مشترک پلیس‌راه و راهداری چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز ملی ایمنی حمل‌ونقل با بیان اینکه نوسازی ناوگان این استان در دولت یازدهم نسبت به دولت قبل ۲۸ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در این استان ضروری است.

به گفته وی، با توجه به نبود بستر حمل‌ونقل ریلی و کمبود و محدودیت حمل‌ونقل هوایی در چهارمحال و بختیاری، حدود ۹۵ درصد جابه‌جایی بار و مسافر در این استان از طریق ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای انجام می‌شود.

سلمان زاده ادامه داد: برخی وسایل نقلیه ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری از جمله مینی‌بوس‌ها در چهارمحال و بختیاری متعلق به دهه ۶۰ و ۷۰ بسیار فرسوده است.

وی تصریح کرد: هم اینک ۲۵۶ دستگاه اتوبوس یا میانگین عمر ۱۰.۵ سال، یک هزار و ۳۲ دستگاه مینی‌بوس با میانگین عمر ۲۸ سال و ۹۰۵ دستگاه سواری با میانگین عمر ۹.۴ سال در استان فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: برای تغییر ساختار و نوسازی ناوگان مینی‌بوس در استان از سوی مالکان این نوع ناوگان استقبال و همکاری نمی‌شود.

سلمان زاده ادامه داد: فعال کردن ۱۵ مجتمع خدمات بین‌راهی به عنوان یکی از الزامات فراهم کردن ایمنی در حمل‌ونقل جاده در این دولت در استان با رشد ۶۷ درصدی روبه‌رو بود.

بنابراین گزارش، رزمایش گشت‌های ایمنی و کنترل محسوس و نامحسوس راهداری و پلیس‌راه با هدف تسهیل عبور و مرور و اهداف پیشگیرانه در ترافیک و تصادفات در شهرکرد برگزار شد.

امسال برای نخستین سال ۷ اردیبهشت به عنوان روز ملی ایمنی حمل‌ونقل نام‌گذاری شده است.

نظر شما