شناسهٔ خبر: 37893 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

همزمان با آیین افتتاح راه‌هایی هوایی جدید:

تعداد سکتورهای مرکز کنترل از ۱۲ به ۱۳ سکتور افزایش یافت/ پذیرش پروازهای آسیای جنوب شرق به شمال آفریفا

آسمان ایران وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران امروز(۱۰ اردیبهشت‌ماه ۹۶) با حضور در هسته مرکز کنترل فضای کشور و با دستور به سرشفیت این مرکز، ۵۲۰۰ کیلومتر راه هوایی جدید در ایران را به بهره‌برداری رساند. این ۵۲۰۰ کیلومتر راه‌هایی است که نقش جدیدی بر تار و پود آسمان ایران می‌زند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی؛ وزیر راه و شهرسازی، اردشیر نوریان؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رحمت‌اله مه‌آبادی؛ رییس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها پس از سخنرانی و ارایه اطلاعات درباره اجرای فاز نخست پروژه فراملی «مدیریت آسمان ایرانشهر» و تکمیل آن با افتتاح ۵۲۰۰ کیلومتر راه هوایی، وارد هسته مرکز کنترل فضای کشور شدند.

وزیر راه‌وشهرسازی با دستور به سرشیفت این مرکز، ۵۲۰۰ کیلومتر راه هوایی جدید را رسما به بهره‌برداری رساند. وی در ادامه نظر سرشیفت را درباره بهره‌برداری از این رویداد بزرگ تاریخی جویا شد و سرشیفت ضمن تشکر از حمایت‌های وزیر و تلاش متخصصان این شرکت، بهره‌برداری از این راه‌های هوایی را بسیار موثر و مفید توصیف کرد و گفت: «قطعا با بهره‌برداری از این مسیرهای هوایی ضریب ایمنی پروازها و دقت در هدایت آن‌ها افزایش می‌یابد و استرس کمتری بر کارکنان اداره‌کل مراقبت پرواز وارد می‌شود.»

این پروژه بخش دوم از فاز نخست پروژه فراملی «مدیریت آسمان ایرانشهر» بود. در بخش نخست این فاز، ۷۱۰۰ کیلومتر راه هوایی به بهره‌برداری رسید و امروز ۵۲۰۰ کیلومتر راه هوایی افتتاح شد تا صد در صد ترافيک هوايی فضای كشور در مسيرهای مستقيم و يک طرفه و با استفاده از فناوري RNAV انجام شود.

روابط عمومی شرکت فرودگاهها نوشت:همچنین در این مراسم سکتور ۵ با حضور اردشیر نوریان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد تا براساس پیش‌بینی ترافیکی آماده پذیرش پروازهای آسیای جنوب شرق به شمال آفریفا باشد. بر این اساس با تقسیم سکتور ۵ به دو بخش٬ متخصصان شرکت فرودگاه‌ها می‌توانند ضمن پذیرش ترافیک هوایی بیشتر، سرویس بهتری به ایرلاین‌ها ارایه دهند.

در بخش دیگر این مراسم، مه‌آبادی در جمع خبرنگاران حاضر شد تا به سوالات آن‌ها پاسخ دهد. وی این پروژه را رویداد بزرگ و تاریخی در صنعت هوانوردی ایران توصیف کرد و گفت: «امروز با هدف رقابتی شدن فضای کشور و تبدیل ایران به نقطه تعادل منطقه‌ای، ۵۲۰۰ کیلومتر راه هوایی در فضای ایران افتتاح شد و آنچه امروز افتتاح شده رویداد نرم‌افزاری است که حاصل سه دهه تلاش برای اصلاح ساختار کشور است».

در ادامه این مراسم رحمت‌اله مه‌آبادی از سایر بخش‌های مرکز کنترل فضای کشور بازدید کرد و به گفتگو با کارکنان این مرکز پرداخت.

نظر شما