شناسهٔ خبر: 37927 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان:

بهبود فرهنگ عمومی ایمنی حمل‌ونقل و کاهش تصادفات از اهداف شورای حمل‌ونقل استان گلستان است

ابراهیم مبارک قدم رئیس شورای هماهنگی حمل‌ونقل استان گلستان گفت: هدف از ثبت روز ملی ایمنی و حمل‌ونقل بهبود و ارتقاء فرهنگ عمومی ایمنی در بین همه شهروندان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارک قدم در گفتگوی خبری که به مناسبت فرارسیدن هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل‌ونقل برگزار شد، بیان کرد: متأسفانه آمار تلفات رانندگی بیش از عوامل دیگر حوادث در استان و کشور است که موجب خسارت‌های سنگین و جبران‌ناپذیری به سرمایه‌های انسانی و اقتصادی و اجتماعی استان شده، لذا و در همین راستا و به‌منظور بهبود فرهنگ عمومی ایمنی حمل‌ونقل و کاهش تصادفات با پیگیری کمیسیون ایمنی راه‌های کشور و تصویب شورای عمومی این روز را به‌عنوان روز ملی ایمنی حمل‌ونقل ثبت و نام‌گذاری شد تا تأکیدی برای اقدامات مؤثر از سوی سایر نهادهای دولتی و مردمی باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان افزود: در مطالعات و تحقیقات به عمل آمده ۷۵ درصد از دلایل تصادفات فوتی و جرحی عامل انسانی است که امید است با ارتقاء فرهنگ عمومی رانندگی و التزام به رعایت نکات ایمنی توسط همه اقشار مختلف مردم نتیجه آن تندرستی و سلامتی و کاهش این عامل مهم در تصادفات باشیم.

وی از جاده و خودرو از دیگر عوامل مؤثر در تصادفات نام برد و گفت: اعضای شورای حمل‌ونقل و کمیسیون ایمنی مدیریت راه‌های استان در همین راستا و با نگاه ویژه به کاهش تلفات جاده‌ای اقدامات و طرح‌های مؤثری را اجرا نموده‌اند که می‌توان به شناسایی و آشکارسازی نقاط پرحادثه راه‌های استان، اصلاح هندسی برخی از نقاط راه‌ها، تعریض و چهار بانده کردن راه‌های اصلی و فرعی، اصلاح و تعریض برخی از دوربرگردان‌های موجود استان، احداث تقاطع‌های غیر همسطح، ترمیم شانه‌سازی، خط‌کشی مستمر راه‌ها و تکمیل و نصب روشنایی در محور بزرگراه و برخی تقاطع‌های راه‌های استان و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های ایمنی میان‌مدت و بلندمدت در طول راه‌های استان اشاره کرد.

مبارک قدم افزود: ماحصل این اقدامات کاهش ۱۰ درصدی تصادفات فوتی در سال ۹۵ نسبت به سال‌های گذشته بوده است. وی در خاتمه ضمن تبریک فرارسیدن روز ایمنی حمل‌ونقل به همه هم استانی‌های گرامی خواستار مشارکت هم جانبه اقشار مردم در رعایت ایمنی شد.

نظر شما