شناسهٔ خبر: 37955 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

منتجب‌نیا در نشست دانشگاه امیرکبیر مطرح کرد؛

تخلف در شهرداری تهران فراگیر شده است/مردم به اصلاحات و اعتدال رای می‌دهند/ ناکامی طرح تحقیق و تفحص از شهرداری با تلاش اصولگرایان

منتجب نيا قائم مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی گفت: جمهوری اسلامی یعنی آنچه مردم رای دادند. در ابتدای انقلاب امام از همان ابتدا رفراندوم جمهوری اسلامی را مطرح کرد زیرا اعتقاد داشت هر چه مردم بخواهند باید انجام شود

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایلنا، در نشست جمهور تا پاستور که در دانشگاه امیر کبیر در حال برگزاری است حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر اظهار داشت: در جمهوری اسلامی هیچ‌کسی از جانب خدا ماموریت ندارد. در جمهوری اسلامی تمام مسئولان مستقیم و غیرمستقیم از طرف مردم انتخاب می‌شوند بالاترین مقام که رهبری است از طرف خبرگانی که توسط مردم انتخاب شده مشخص می‌شود چه رسد به ریاست جمهوری که مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شود.

قائم‌مقام دبیر کل حزب اعتماد ملی ادامه داد: شوراها نیز مطابق اصل ٥٦ قانون اساسی توسط مردم انتخاب می‌شوند در واقع خداوند تنفیذ کرده که مردم مسئولان را انتخاب کنند. در جمهوری اسلامی قوه مقننه بیشترین ارتباط با مردم را دارد به طوریکه ٣٧ اصل فقط به این قوه اختصاص دارد به شوراها نیز ٦ فصل اختصاص داده شده است.

او ادامه داد: در یک کلام جمهوری اسلامی یعنی آنچه مردم رای دادند. در ابتدای انقلاب امام از همان ابتدا رفراندوم جمهوری اسلامی را مطرح کرد زیرا اعتقاد داشت هر چه مردم بخواهند باید انجام شود حتی اگر اشتباه باشد. در اعلامیه حقوق بشر هم ذکر شده هر کس حق دارد حاکمان کشور خود را به طور مستقیم و غیرمستقیم به صورت آزادانه انتخاب کند این حق هر شهروند است و ما نیز عضو این مجمع هستیم.

منتجب‌نیا با تاکید بر اینکه نامزدها نباید دروغ بگویند و وعده‌های پوچ به مردم بدهند، گفت: باید اخلاق را رعایت کنند و بدانند با تخریب و تهمت نمی‌توان رای آورد. چرا می‌گویید یک میلیون به هر نفر می‌دهید چرا قول پنج میلیون اشتغال می‌دهید، این رفتارهای پوپولیستی دیگر نخ نما شده است. چرا افرادی که آشنایی با اقتصاد ندارند و سمت اجرایی در کشور نداشته‌اند قول بی پایه و اساس می‌دهند.

او خاطرنشان کرد: اگر دستگاهای نظارتی برخورد می‌کردند با اتفاقاتی که در مناظرات افتاد قطعا مشکلات پیش نمی‌آمد. اکر کسانی که امروز تایید صلاحیت نشدند آن روز هم تایید نمی‌شدند کشور بی سر و سامان نمی‌شد. انتخاب یک حق و وظیفه است کسی نمی‌تواند بگوید که مردم شرکت کنید یا نکنید این یک وظیفه شرعی است. کسانی که انقلاب را قبول دارند و حتی کسانی که قبول ندارند به قول رهبری. باید در انتخابات شرکت کنند.

منتجب‌نیا با بیان اینکه اگر ما در انتخابات شرکت نکنیم و انتخاب نکنیم جای ما شرکت و انتخاب می‌کنند، گفت: ما باید در تعیین سرنوشت خودمان حضور داشته باشیم. مردم پای صندوق های رای خواهند آمد و به اصلاحات و اعتدال رای خواهند داد تا فرد برخاسته از  این تفکر یعنی حسن روحانی انتخاب شود.

او در پاسخ به سوالی در مورد اتهام کرباسچی گفت: اتهام کرباسچی فقط چند سکه برای تشویق بود آن موقع اختلاس‌های چند میلیاردی مد نبود، به گفته دوستان اصلاح‌طلب شورای شهر تخلف در شهرداری تهران فراگیر شده است. برخود با فساد باید قاطعانه و شجاعانه باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اختیارات ریاست جمهوری مشخص است که در ساختار تعریف شده است. بعضی‌ها ستادها و نهادهای غیرقانونی تشکیل می‌دهند ما راجع به این موضوع را به امام گفتیم که فرمود در زمان جنگ طبیعی است ولی لزومی ندارد.

او ادامه داد: وقتی مردم کاندیداهای اصولگرایان را می‌بینند در صحنه حاضر خواهند شد و به روحانی رای می‌دهد. آرای خاموش هم از بین روحانی و رییسی قطعا به روحانی رای می‌دهند. اولین مناظره در مجموع خوب بود عده‌ای بلند پروازی کردند، جز روحانی و جهانگیری دیگران نمی‌دانستند چه برنامه‌ای دارند برنامه آنها تنها تخریب روحانی است.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: بعضی‌ها بنا را بر تخریب گذاشته بودند، روحانی وزین عمل کرد مواقعی که لازم بود حرف می‌زد و هر جا که لازم بود، سکوت می‌کرد ما از روحانی می‌خواهیم دولت قوی داشته باشد اگر در سال ۸۸ دستگاه‌های نظارتی به وظایف خود عمل می‌کردند و با دیدن مناظرات احمدی‌نژاد را ردصلاحیت می‌کردند کشور به آشوب کشیده نمی‌شد و ما شاهد آن اتفاقات نبودیم. مردم باید در انتخابات شرکت کنند و حضوری پر شور داشته باشند و نگذارند که عده‌ای به جای آن‌ها تصمیم بگیرند.

او یادآور شد: بستن لیست شوراها ساز و کار خودش را دارد هر چند من مخالف بودم و معتقدم احزاب باید در این امر دخالت کنند اما سکوت کردم تا اهداف جریان اصلاحات پیش برود.

‎منتجب نیا در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر جزئیات دیدار خود  با مقام معظم رهبری اظهار داشت: بحثی در بین دوستان به وجود آمد که باید فاصله را با حاکمیت کم کنیم  حرکاتی نیز صورت گرفت مانند طرح آشتی ملی آقای خاتمی و دیدار آقای جهانگیری با رهبر انقلاب نیز در همین راستا بود دوستان هماهنگ کردند و من به اتفاق آقای رهامی با رهبری ملاقات کردیم این دیدار در فضای خوبی انجام شد و ما نیز مساله حصر را بیان کردیم و ایشان با روی گشاده با این موضوع برخورد کردند و امیدواری‌های زیادی برای حل این مساله امروز به وجود آمده است.

‎قائم مقام حزب اعتماد ملی در خصوص تخلف در شهرداری تهران گفت: قوه قضاییه باید یک روزی به این موضوع خاتمه دهد از شهرداری احمدی‌نژاد تا به امروز بحث تخلف در این مجموعه مطرح شده قوه قضاییه یک دهم برخوردی را که با کرباسچی کرد را با شهرداری‌های بعدی انجام نداده ما نمی‌گوییم ادعاها درست است اما حداقل باید بررسی شود متاسفانه طرح تحقیق و تفحص از شهرداری نیز در مجلس با تلاش جناح اصولگرا ناکام ماند./

نظر شما