شناسهٔ خبر: 37969 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

بیاتی خبر داد:

اجرای طرح مسافرت سریع در فرودگاه امام/کاهش زمان ايستايی پیش از سفر مسافران به یک ساعت

بازدید روز گذشته نمایندگان یاتا از ترمینال فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) دیدار و در خصوص پروژه خدمات «آنلاين چک-این» مذاکره و برنامه‌ریزی‌کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمدرضا بیاتی مدیر همکاری‌های بین‌المللی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) پس از ديداربا نمایندگان  یاتا (انجمن بین‌المللی شركت‌های هواپیمایی) اعلام نمود كه همکاری با اين سازمان در خصوص اجرای پروژ‌ه‌ای با نام Fast Travel (مسافرت سریع) آغاز شده است.

وی در مورد این همکاری گفت: هدف از این پروژه تسهیل پروسه جريان مسافري و کاهش زمان ایستایی مسافر در محوطه چک-‌این است. کانسپت اصلی این پروژه به این صورت است که مدت زماني كه مسافر در فرودگاه از تاکسی پیاده و از گیت گذرنامه عبور می‌کند حدود ۱۰ دقیقه به طول بینجامد.

بر اساس اعلام خبر روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، بیاتی افزود: این پروژه را یاتا در بسياری از فرودگاههای بزرگ دنیا با موفقیت پیاده کرده است و با توجه به برنامه ريزی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در راستاي ارائه خدمات مطلوب‌تر به مسافران محترم مقرر شد كه اين طرح در فرودگاه حضرت امام (ره) نيز اجرايي شود.

به گفته او اتفاق مهمی که با اجرایی شدن پروژه فست تراول می‌افتد این است که ما به جای اختصاص دادن زمان سه ساعته به هر مسافر، آن را در نهايت به یک ساعت کاهش خواهیم داد.

مدیر همکاری‌های بین‌المللی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در خصوص چگونگی این عملکرد توسط مسافر توضیح داد: فاز اول پروژه، موبایل‌چک-این و آنلاین‌چک‌-این به علاوه سلف بگیج دراپ (Self Baggage Drop) است، به این معنی که چک-این و گرفتن کارت پرواز توسط مسافر به صورت آنلاین و یا به وسیله موبایل از طریق اپلیکیشن انجام می‌شود و با رسیدن به فرودگاه، موبایل آنان درواقع بعنوان كارت پرواز خواهد بود و مسافر با استفاده از کیوسک‌های اتوماتيك مستقر درمحوطه ترمينال می تواند تگ بار همراه خود را نيز دريافت كند که این پروسه تنها یک دقیقه به طول می‌انجامد.

در حالی که در روش فعلی زمان ايستايی هرمسافر در محوطه چك-اين و تحويل بار و دريافت كارت پرواز چیزی حدود يك و نيم ساعت محاسبه و برنامه ريزی مي شود و اين امر با توجه به تعداد مسافران، ما را مجبور به درخواست حضورشان سه ساعت قبل از پرواز می‌کند.

نظر شما