شناسهٔ خبر: 37973 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

خادمی خبر داد:

پیشرفت فیزیکی بزرگراه‌های شریانی را به بالای ۵۰ درصد رساندیم/ دستیابی کشورهای شمال ایران به آبهای آزاد

خیر الله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در راستای گسترش شبکه بزرگراهی کشور در دولت یازدهم با احداث حلقه‌های مفقوده‌ و رفع گلوگاه‌‌های ترافیکی، پیشرفت فیزیکی بزرگراه‌های شریانی را به بالای ۵۰ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی ضمن تاکید بر اهمیت گسترش شبکه بزرگراهی گفت: ۷۵ درصد ترافیک کشور بر روی ۳۵ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور  است که با تکمیل این محورها و اتصال آن‌ به کریدورهای اصلی کشور شبکه حمل‌و‌نقل ایمن و روان خواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه ۱۰ کریدور اصلی در شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای کشور تعریف شده است اظهار داشت: این کریدورها در مسیرهای ترانزیتی مهم منطقه قرار دارد و تکمیل این شریان‌های ارتباطی موجب افزایش ایمنی، افزایش درآمد، اشتغال‌زایی در کشور و... می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اهمیت کریدور بزرگراهی غرب کشور بیان داشت: این کریدور به طول ۱۴۸۴ کیلومتر که طبق موافقت‌نامه سازمان برنامه و بودجه ۸۳۰ کیلومتر آن در قانون بودجه به تصویب رسیده است از استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان عبور می‌کند و تا پیش از آغاز دولت یازدهم ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هم اکنون این رقم به ۵۲ درصد رسیده است.

وی افزود: این کریدور در ترانزیت کالا از مرز بازرگان و بندر امام خمینی اهمیت ویژه‌ای دارد و دستیابی کشورهای حاشیه شمال کشور را به دریای آب‌های آزاد فراهم می‌کند.

خادمی بهسازی و تکمیل محورهای مواصلاتی به استان‌های شمالی کشور را از دیگر اقدامات مهم در این دولت دانست و خاطرنشان ساخت: احداث باند دوم رودهن- فیروزکوه- قائم‌شهر، واریانت گردنه امام‌زاده هاشم و بهسازی محور هراز  بخش دیگری از پروژه‌های بزرگراهی کشور است که در این دولت با توجه به قرار گرفتن در مسیرهای کوهستانی و صعب‌العبور با پیشرفت‌های فیزیکی بالای ۶۰ درصد در حال تکمیل است.

نظر شما