شناسهٔ خبر: 37984 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان جنوبی خبر داد

شناسایی ۸۰۴هکتار سکونتگاه غیررسمی در کرمان جنوبی/کمبود راه آسفالت روستایی در جنوب استان کرمان

محمد ساردویی مدیر کل راه و شهرسازی کرمان جنوبی گفت: ه ۸۰۴ هکتار سکونتگاه غیررسمی در کرمان جنوبی شناسایی شده و عملیات بازآفرینی شهری آنها به پیشرفت حدود ۷۰ درصد رسیده است.

محمدساردویی، مدیرکل راه و شهرسازی کرمان جنوبی درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال اقدامات بازآفرینی شهری در جیرفت و کهنوج عملیاتی و منطقه هدف را درآنها شناسایی می‌شود، توضیح داد: محدوده بافت ناکارآمد میانی در جیرفت، کهنوج، قلعه گنج و رودبار جنوب تعیین شده که در جیرفت شامل ۲۰۵هکتار در بافت قدیم شهر، در کهنوج شامل ۱۲۶ هکتار در بافت قدیم، در قلعه گنج شامل ۱۲۹هکتار در پنج محله و در رودبار جنوب شامل ۱۰۸ هکتار در محله مرکزی است.

ساردویی با بیان اینکه ۸۰۴ هکتار سکونتگاه غیررسمی در کرمان جنوبی شناسایی شده، گفت: ۲۷۱ هکتار سکونتگاه غیررسمی در چهار محله کهنوج و ۵۳۳ هکتار نیز در پنج محله جیرفت شناسایی شده و عملیات بازآفرینی شهری آنها به پیشرفت حدود ۷۰ درصد رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان،  تکمیل ساخت بزرگراه‌های در دست احداث در کرمان جنوبی و پیگیری راهسازی در روستاهای بالای ۵۰ خانوار را از اهم برنامه‌های این اداره کل درسال ۹۶ عنوان کرد و افزود: ۱۲۰۰ کیلومتر روستاهای با جمعیت بالای ۵۰ خانوار کرمان جنوبی فاقد راه آسفالته هستند که پیگیر تامین نیاز آنها هستیم.

وی درعین حال تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید ۹۵ کیلومتر بزرگراه، ۱۴۰ کیلومتر راه اصلی و ۶۷ کیلومتر راه فرعی در کرمان جنوبی ساخته شد. همچنین ۳۵۰ کیلومتر راه اصلی و ۱۰۰ کیلومتر راه فرعی روکش آسفالت شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان جنوبی افزود: یکی از طرح‌های راه‌سازی کرمان جنوبی، پروژه راه شریانی جیرفت-سه راهی بم به سمت زاهدان است که ۴۵ کیلومتر آن در محدوده کرمان جنوبی قرار دارد و ۲۰ کیلومتر آن تکمیل شده و ۱۲ کیلومتر آماده آسفالت است. از این مقدار  ۱.۵ کیلومتر نیز آسفالت شده و بقیه سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به بزرگراه جیرفت-کهنوج-رودان به طول ۲۱۰ کیلومتر اشاره کرد و گفت: ۱۲۰ کیلومتر این بزرگراه تکمیل شده و ساخت قطعه سوم به طول ۲۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد تومان شروع شده است.

ساردویی با اشاره به اینکه ۱۸۰ کیلومتر از بزرگراه جیرفت-بافت-سیرجان در کرمان جنوبی واقع است، افزود: تاکنون ۲۶ کیلومتر این محور تکمیل شده است.

وی همچنین با بیان اینکه احداث راه‌آهن جنوب کرمان با مساعدت وزیر راه و شهرسازی زیرپیوست قانون شده است، افزود: ساخت این راه‌آهن به زودی شروع می‌شود. ضمن اینکه امیدواریم امسال فرودگاه جیرفت تکمیل شود.

نظر شما