شناسهٔ خبر: 37998 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان تاکستان خبر داد:

تشکیل کمیته ارتقای کیفی سیما و منظر شهری تاکستان

شهر تاکستان سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان تاکستان استان قزوین از تشکیل کمیته ارتقای کیفی سیماومنظر شهری تاکستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، آرش طاهریان با اعلام این خبر گفت: این کمیته طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و مطابق با ضرورت امروز شهر تاکستان تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به پیشینه کهن و تاریخی تاکستان افزود: امیدواریم با تشکیل این کمیته بتوانیم گام‌های مؤثری در هدایت شمایل سیما و فضای شهری به سوی فرهنگ و اقلیم منطقه، به ویژه در بافت تاریخی تاکستان داشته باشیم.

سرپرست اداره راه و شهرسازی تاکستان عنوان کرد: از دیگر اهداف تشکیل این کمیته، تلاش برای استفاده بهینه از منابع و تأمین سلامت و رفاه ساکنین و همچنین ساماندهی سیما و منظر شهری در جهت بهبود کیفیت زندگی است.

طاهریان در ادامه با بیان این مطلب که احیای هویت معماری و شهرسازی از دغدغه‌های اساسی امروز وزارت راه و شهرسازی است، بیان کرد: جلوگیری از بروز ناهماهنگی‌های بصری در فضاهای شهری و افزایش تعاملات اجتماعی و کوشش در جهت تنظیم جریان حیات مدنی از جمله موضوعاتی است که در کمیته سیما و منظر شهری تاکستان پیگیری خواهد شد.

نظر شما