شناسهٔ خبر: 38009 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حکیمی‌پور در نشست خبری مطرح کرد؛

هشدار شورای شهر تهران به قالیباف درباره حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری/ شهرداری تهران تبدیل بنگاه دلالان سیاسی شده است

احمد حکیمی پور عضو شورای شهر تهران گفت: چهار سال گذشته به قالیباف هشدار دادیم اگر می‌خواهی باز هم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنی باید از مدیریت شهر تهران خارج شوی تا شهرداری تبدیل به بنگاه سیاسی نشود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی احمد حکیمی‌پور در نشست خبری خود با اشاره به اینکه در دوره آینده شعار انتخاباتیش «نه به فساد» است، گفت: اکنون در شورا گزارشات حسابرسی را از سال ۹۰ بررسی کرده‌ایم و در برخی موارد حسابرس تاکید کرده است که بررسی باید دوباره تکرار شود. در اکثر این گزارش‌ها شاهد بی‌انضباطی شدید مالی هستیم و سازمان بازرسی بارها این مساله را تذکر داده است.

او افزود: قالیباف شهرداری را تبدیل به یک بنگاه سیاسی کرده است و اکنون شاهد هستیم دلالان سیاسی در این سیستم نقش اصلی را ایفا می‌کنند و فاجعه در حال تکرار شدن است. چهار سال گذشته به قالیباف هشدار دادیم اگر می‌خواهی باز هم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنی باید از مدیریت شهر تهران خارج شوی تا شهرداری تبدیل به بنگاه سیاسی نشود.

این عضو شورای شهر در ادامه با اشاره به اینکه بی‌انضباطی مالی و دلالی‌های موجود تخلف در شهرداری تهران را نشان می‌دهد، نامه‌ای را رونمایی کرد و مدعی شد که نامه متعلق به بابک زنجانی و خطاب به معاونت وقت شهرداری تهران است.

حکیمی‌پور گفت: در این نامه که به انتهای دوران شورای سوم بازمی‌گردد بابک زنجانی از نیاز مبرم خود برای تهیه پروانه ساخت مربوط به پروژه ایران‌زمین و پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان برای دریافت پروانه اشاره کرده است.

به گزارش ایلنا او ادامه داد: در این نامه بابک زنجانی با لحنی تهدیدآمیز مطالبات خود را در مورد پروانه ساخت از شهرداری طلب می‌کند. چنین فردی چه مناسبات و حساب و کتابی با شهرداری دارد. در شورای چهارم ما نگران بودیم که این افراد وارد مدیریت شوند.

نظر شما