شناسهٔ خبر: 3803 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل مسکن و شهرسازی استان سمنان خبر داد:

افتتاح بیش از دو هزار واحد مسکن مهر سمنان در دهه فجر/ وجود ۲۶۰۰ واحد مسکن مهر فاقد تعهد در استان

مسکن مهر سمنان مدیر کل مسکن و شهرسازی استان سمنان از افتتاح دو هزار واحد مسکن مهر این استان در دهه فجر خبر داد و گفت: دو هزار و ۶۰۰ واحد مسکن مهر استان سمنان پیشرفت فیزیکی پایینی دارند و به همین دلیل از متقاضیان در این پروژه‌ها ثبت نام نکرده‌ایم.

اسماعیل صادقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که سهمیه استان سمنان در مسکن مهر ۲۸ هزار واحد است، افزود: تاکنون ۲۲ هزار واحد مسکن مهر این استان تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی افزود: از سوی دیگر دو هزار و ۶۰۰ واحد مسکن مهر نیز در استان سمنان پیشرفت فیزیکی حدود ۱۰ تا ۲۵ درصد دارند و به دلیل این‌که سازندگان نتوانستند مطابق انتظار پیشرفت فیزیکی آن را به پیش ببرند ما نیز از متقاضیان مسکن مهر برای این واحدهای مسکونی ثبت نام نکردیم و در نتیجه در قبال این تعداد واحد مسکونی تعهدی نیز ایجاد نشده است.

مدیر کل مسکن و شهرسازی استان سمنان تاکید کرد: به دلیل بالا بودن قیمت‌ها در این استان و به منظور جلوگیری از وارد شدن ضرر به متقاضیان، از آن دسته از متقاضیان پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی‌شان زیر ۴۰ درصد است ثبت نام نکردیم. در واقع شرط ما این است که زمانی متقاضیان را ثبت نام کنیم که پیمانکار ۴۰ درصد از پروژه را آماده کرده باشند.

صادقی خاطر نشان کرد: امسال در دهه فجر دو هزار و ۴۵ واحد مسکن مهر با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی و استانی افتتاح می‌شود و واحدهای باقیمانده مسکن مهر این استان نیز تا اواسط سال آینده تکمیل می‌شوند و به بهره‌برداری می‌رسند. اکنون این واحدها، به طور میانگین بالای ۸۰ درصد پیشرفت دارند.

وی به سایر پروژه‌های در حال ساخت استان اشاره کرد و گفت: اکنون بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی گرمسار در حال تکمیل است که امیدواریم تا پایان سال به پایان برسد. همچنین سفت کاری بیمارستان ۶۴ تختخوابی مهدی شهر نیز به پایان رسیده که تا سال آینده تکمیل می‌شود و به بهره برداری می‌رسد.

صادقی اظهار کرد: زندان ۱۰۰ نفره شهرستان دامغان و زندان ۳۰۰ نفره شهرستان سمنان نیز ساخته شده که امیدواریم تا پایان سال اداری قابل بهره‌برداری باشد./

نظر شما