به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رحیم حسیننسب، عنوان کرد: از یک سو پارکینگ فرودگاه مهرآباد از هواپیماهای شرکتهای هواپیمایی مختلف اشباع شده است و از سوی دیگر با ورود هواپیماهای جدید به ایران، ایرلاینها باید به فکر جابهجایی هواپیماهای خود در فرودگاههای ایران باشند. در حال حاضر بسیاری از ایرلاینها تمایل به بیس شدن فرودگاههای اطراف تهران برای هواپیماهای خود را دارند.
وی ادامه داد: در این راستا شرکت هواپیمایی ایرانایر پیشنهاد بیس شدن فرودگاه اراک را برای یکی از ATR های جدیدش با ظرفیت ۷۰ مسافر ارایه کرد. همچنین شرکتهای هواپیمایی آسمان و نفت نیز قول بیس شدن این فرودگاه برای یکی از هواپیماهای خود را دادند.
به گفته مدیر فرودگاه اراک، شهر اراک در صبحها و عصرها هوای بسیار خنکی دارد به این معنا که بیس شدن فرودگاه اراک برای پروازهای اول صبح و آخر شب بسیار مناسب است و برای ایرلاینها نیز مقرون به صرفه خواهد بود زیرا پرواز با تمام ظرفیت برقرار میشود. همچنین مسافران اراکی از پروازهای صبح زود و آخر شب قطعا استقبال میکنند.
وی با بیان اینکه برای بیس شدن فرودگاه اراک اولویت با ایرلاینی است که اقدامات خود را سریعتر انجام دهد تا نیازهای اهالی این منطقه را برطرف کند، توضیح داد: هواپیماهای ملخی مانند ATR برای مسیرهای کوتاه مناسب است. همچنین برقراری پرواز در دمای زیاد هوا با محدودیت کاهش وزن هواپیما مواجهاند. بنابراین، پرواز در این شرایط با تعداد مسافر کمتری برقرار میشود.
حسین نسب به روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی گفت:کنون باند، ترمینال، پارکینگ، جایگاه سوخت هواپیما و نیروی انسانی این فرودگاه شرایط مناسبی را برای ایرلاینها فراهم کرده است. بر اساس نیازسنجیها پرواز ATR در فرودگاه اراک به مقاصد تهران و اهواز با استقبال روبهرو خواهد شد. همچنین برقراری پروازهای شیراز، شمال و استانهای آذربایجان از تقاضاهای اراکی به شمار میآید.
نظر شما