شناسهٔ خبر: 38087 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در جمع خبرنگاران مطرح شد:

خبرهای خوش ریلی آخوندی به مردم استان‌های گیلان و قزوین/ بهره‌مندی مردم ۲ استان از زیباترین خط ریلی کشور/ پایان عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن قزوین- رشت تا تابستان/ برنامه‌ریزی برای انجام عملیات ۸۳۷ کیلومتر ریل‌گذاری در سال ۹۶/ افتتاح تقاطع غیرهمسطح راه‌آهن منجیل

افتتاح وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر که امسال ۸۳۷ کیلومتر ریل‌گذاری را مورد هدف قرار دادیم و تصمیم گرفتیم تا بهار امسال تمام مسیرهای ریلی هدف‌گذاری شده را نهایی کنیم گفت: مردم استان‌های قزوین و گیلان تابستان امسال می‌توانند سفر ریلی خود را در زیباترین خط ریلی کشور داشته باشند و به رشت برسند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در ادامه سفر خود به استان گیلان از پل شاهرود به عنوان یکی از مهم‌ترین و زیباترین پل‌های حوزه راه‌آهن قزوین به رشت بازدید کرد و در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون ۱۱۰ میلومتر از ریل‌گذاری راه‌آهن قزوین – رشت انجام شده است و با اتمام ۶۳ کیلومتر باقیمانده راه‌آهن تا تابستان ۹۶ به رشت می‌رسد.

وی در این‌باره توضیح داد: امسال ۸۳۷ کیلومتر ریل‌گذاری را مورد هدف قرار دادیم و تصمیم گرفتیم تا بهار امسال تمام مسیرهای ریلی هدف‌گذاری شده را نهایی کنیم.

وی تکمیل راه‌آهن قزوین – رشت را از مهم‌ترین این پروژه‌ها اعلام کرد و گفت: در حال حاضر روزی ۱۶۵۰ متر ریل‌گذاری داریم که تا پایان خردادماه این عملیات به اتمام می‌رسد و به فاصله ۴۵ روز بعد از آن می‌توانیم از راه‌آهن قروین – رشت بهره‌برداری نماییم.

به گفته وزیر راه و شهرسازی مردم استان‌های قزوین و گیلان تابستان امسال می‌توانند سفر ریلی خود را در زیباترین خط ریلی کشور داشته باشند و به رشت برسند.

آخوندی در ادامه سفر خود تقاطع غیرهمسطح راه‌آهن منجیل را افتتاح کرد.

خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درخصوص این پروژه گفت: راه آهن قزوین – رشت در محدوده منجیل با جاده تلاقی داشت که برای حل این مشکل اقدام به ساخت تقاطع غیر همسطح کردیم.

خادمی ادامه داد: با احداث این تقاطع غیر همسطح ترافیک این منطقه تسهیل شده و عبور خط راه‌آهن مانعی نخواهد داشت./

نظر شما