شناسهٔ خبر: 38113 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی از یک انقلاب ریلی خبر داد:

راه‌آهن ملایر- فیروزان آماده بهره‌برداری است

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: عملیات اجرایی بخشی از راه‌آهن ملایر- کرمانشاه حدفاصل ملایر- فیروزان به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی ضمن بیان این خبر گفت: راه‌آهن ملایر- فیروزان بخشی از راه‌آهن ملایر- کرمانشاه به طول ۶۷ کیلومتر است که آماده بهره‌برداری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این پروژه بخشی از راه‌آهن غرب کشور است که از سمنگان  تا ملایر در گذشته به بهره‌برداری رسیده است و امروز حدفاصل بهره‌برداری ملایر تا فیروزان آماده بهره‌برداری است.

وی در خصوص پل‌های خاص این طرح خاطرنشان کرد: در این بخش از پروژه ۱۲ دستگاه پل خاص احداث شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از اتمام عملیات اجرایی ایستگاه فیروزان خبر داد و گفت:‌ ایستگاه فیروزان از نوع مسافری درجه دو  است که در  ۳۶ کیلومتری شمال غربی شهرستان نهاوند و ۲۶ کیلومتری جاده همدان –کرمانشاه در شهر فیروزان واقع شده است. 

خادمی راه‌آهن ملایر- کرمانشاه را جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی معرفی کرد و بیان داشت:  این خط‌آهن بخشی از راه‌آهن غرب کشور است که ارتباط استان‌های غرب کشور را با تهران و شبکه سراسری راه‌آهن برقرار می‌کند و امکان ارتباط ریلی بین ایران و عراق از طریق مرز خسروی را فراهم می‌کند.

گفتنی است راه‌آهن غرب کشور در کریدور ریلی ترانزیتی بین کشورهای آسیای میانه و دریای مدیترانه واقع شده است و موجب ارتباط ریلی بین ایران و عراق می‌شود. این مسیر از تهران شروع می‌شود و بعد از گذشتن از قم، اراک، ملایر، نهاوند، صحنه به کرمانشاه می‌رسد.

نظر شما