شناسهٔ خبر: 38135 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری قم خبر داد:

راه‌اندازی ۲۴ دستگاه دوربین کنترل سرعت جدید درمحورهای قم/ اجرای طرح ۹مرحله‌ای ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های استان/ پیگیری احداث شهرك حمل و نقل در استان قم

ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم درمعرفی اقدامات این اداره‌ کل برای افزایش ایمنی راه‌های استان از راه‌اندازی ۲۴ دستگاه دوربین کنترل سرعت جدید و اجرای طرح ۹مرحله‌ای ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها خبر داد.

ابوالفضل جمالی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تعداد  کنترل سرعت‌های فعال در محورهای این استان را ۶۰ دستگاه اعلام کرد و گفت: اخیرا ۲۴ دستگاه کنترل سرعت جدید درمحورها راه‌اندازی کرده‌ایم و تا پایان سال آتی تعداد کنترل سرعت‌های استان به ۸۰ دستگاه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های امسال اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم پیگیر احداث شهرک حمل و نقل دراستان است، افزود: از جمله مهمترین اقداماتی که اخیرا برای افزایش ایمنی و بهبود وضعیت حمل و نقل استان شده می‌توان به افزایش مراکز معاینه فنی از دو به سه مرکز، نصب و راه اندازی ۶۰ دوربین کنترل سرعت و شش دوربین پلاك‌خوان، راه اندازی دو تابلوی راهنمای ترافیکی در سلفچگان و آزادراه قم-تهران، افزایش دستگاه‌های تردد شمار آنلاین از ۴۲ به ۷۰ دستگاه، ارتقای دو دستگاه توزین در حین حرکت به سیستم پلاك خوانی و کنترل سرعت، آموزش مدیران شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان به میزان ۴۰۰۰ نفر دوره و  اجرای طرح محاسبه میزان ماندگاری زائرین در قم همچنین پیگیری احداث هاب حمل و نقلی استان اشاره کرد.

جمالی گفت: یکی از مهمترین توفیقات برای افزایش ایمنی محورهای استان اجرای طرح ۹ مرحله‌ای ایمن‌سازی ۱۷ مدرسه حاشیه راه بوده که تا پایان اردیبهشت به پایان می‌رسد.

وی توضیح داد: این طرح شامل اقدامات فرهنگی درقالب آموزش، توزیع کیف وکتاب ودفتر و ... منقش به المان‌های ایمنی و برنامه‌های عملی چون ارتقای ایمنی سطح محورهای جاده‌ای شامل خط‌کشی، نصب انواع تابلو، چراغ‌های راهنمایی و ... است که از ابتدای سال جاری در ۱۷ مدرسه حاشیه راه‌های استان عملیاتی شده است. درابتدا دانش آموزان با قوانین عبورومرور، نحوه امداد ‌رسانی به مصدومین که توسط مربیانی از راهداری و حمل و نقل، پلیس راه و اورژانس ارائه می‌شود آشنا می‌شوند و درادامه در بین آنها اقلامی همچون کیف، دفتر، کتاب‌های آموزشی، بازی‌های مصور و ... منقش به شعارها و المان‌های ایمنی توزیع می‌شود.

جمالی عنوان کرد: اجرای این طرح ششم اردیبهشت شروع شده و تاکنون ۷۰۰ جلد کتاب آموزشی، ۷۰۰ جلد کتاب بازی مصور، ۳۰۰۰جلد دفتر منقش به شعارهای ایمنی و ۷۰۰ کیف المان‌های ایمنی در بین دانش آموزان توزیع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم با  اشاره به اینکه سال گذشته درمجموع دو میلیون و ۳۲۲ هزار مسافر از مبدا قم جابه‌جا شدند، گفت: با توجه به اینکه راه‌های مواصلاتی استان محور ارتباط ۱۷ استان کشور است از لحاظ شاخص مسافر عبوری به ازای هرکیلومتر راه برون شهری، این استان رتبه دوم کشور را دارد.

نظر شما