شناسهٔ خبر: 38140 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

استاندار البرز:

گره گشایی دولت یازدهم از آزادراهی که ۲۰ سال ناقص مانده بود

فعالیت کارگاه‌های مختلف برای تکمیل آزادراه تهران- شمال در زمستان استاندار البرز با اشاره به تلاش دولت یازدهم برای تکمیل آزادراه تهران -شمال، گفت:‌ این آزادراه که ۲۰ سال است کار آن آغاز شده فاز اول آن امسال به همت دولت یازدهم تا شهرستانک به اتمام می رسد و برای ادامه آن نیز پیمانکار گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سید حمید طهائی به بحث مهم راه های ارتباطی استان البرز پرداخت و ادامه داد: برخی از پروژه ها مانند ادامه بزرگراه همت دیر جواب می دهد اما از طرح های زیربنایی است.  

طهائی گفت: با تکمیل آزادراه تهران - شمال که راه مهم ارتباطی است، ورودی به کرج کاهش می یابد همچنین مسیر جاده - چالوس ترافیک های سنگینی که منجر به طرفه شدن شود را نخواهیم داشت.  
آزادراه تهران - شمال پروژه بزرگ ملی راه ‌سازی به طول ۱۲۱ کیلومتر است که استان های تهران و البرز را به شهر چالوس در استان مازندران متصل می کند.  

وی اضافه کرد: بنابراین مردم از این جاده فقط عبور نمی کنند و از زیبایی هایش هم بهره مند می شوند و فضای گردشگری بهتری برای آن فراهم می شود.  

استاندار البرز گفت: برای تکمیل ادامه بزرگراه همت نیز در سفر رئیس جمهوری به استان البرز بودجه اختصاص یافت که امیدواریم امسال نیمه اول سال به بهره برداری برسد.  

استاندار البرز اضافه کرد: قرار است این بزرگراه تا تونل بیلقان آماده شود و ادامه آن نیز در قالب کنارگذر شمالی کرج به همت شهرداری و کمکی که دولت دراین زمینه کرد، به نتیجه خواهد رسید.  

طهائی همچنین گفت:‌ امیدواریم بتواند این مسیر با سرعت به نتیجه برسد. مسیر حدود ۱۷ کیلومتر است که ۱۴ کیلومتر آن زمین های دولتی است. زمین هایی که بهترین ارزش افزوده دارد.  

استاندار البرز گفت: باید منابع مالی برای حاشیه این جاده که بخشی از آن بام کرج است، در نظر گرفت.  

وی افزود: دولت کنارگذر جنوبی نیز در نظر گرفته که ادامه همت به فردیس است و امسال پیمانکار برای آن تعیین شده تا با احداث آن به ورودی کرج کمک کند و ترافیک برای تمام کسانی که می خواهند به جنوب بزرگراه بروند از این مسیر استفاده کنند و کمک خوبی به مسافران این منطقه باشد.  

طهائی اضافه کرد: کنارگذر جنوبی هم در استان فعال است. کمربندی جنوبی تهران و البرز که از گرمسار شروع می شود و به طرف نظرآباد می آید و درنهایت به آبیک می رسد که اکنون پیمانکار این مسیر در

استان البرز در چند نقطه فعال است و بخشی هم آماده شده و می تواند ترافیک خودروهای سنگین را از این مسیر سبک کند و در آینده نیز مسیر تهران - کرج - قزوین را سبک کند.  

وی در تشریح دیگر اقدامات دولت یازدهم در استان البرز گفت:‌ واگذاری مسکن به مددجویان به میزان چهار هزار و ۸۷۶، افزایش تعداد تخت های بیمارستانی از ۹۰۰تا به ۲هزار و ۱۰۰ تخت از دیگر اقدامات موثر دولت به شمارمی رود.  

طهائی افزود: برای نخستین بار برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ۷ میلیارد تومان از سوی شورای اجتماعی کشور اعتبار داده که به سکونت گاه های غیر رسمی رسیدگی شود و در مجموع در حوزه جرائم و کنترل جرائم سال ۹۵ نسبت به ۹۱ حدود ۳۶ درصد کاهش داشتیم درحالی که رشد جمعیت بالایی داشتیم که نشان می دهد برنامه ریزی های انتظامی و امنیتی موفق بوده است.  

استاندار البرز در ادامه به سفر پر برکت رئیس جمهوری به البرز اشاره کرد و ادامه داد: مصوبات سفر از اعتباری تخصیص یافته حدود ۹۹۵ میلیارد تومان برای ۴۰ یا ۶۰ پروژه برخوردار است که ۵۲ درصد آن تا کنون تخصیص داده شده و بخشی از پروژه ها فعال هستند.  

طهائی همچنین گفت:‌ زمان بدی ما کوتاه است و باید دقیق باشد و بر این اساس مسئولی برای رسیدگی به طرح های سفر تعیین شده تا پیگیری داشته باشیم.  

وی در گفتگو با ایرنا یادآور شد: تامین آب شرب هشتگرد، آب شیرین اشتهارد نیز انجام شده که بخشی از منابع آن از طریق اعتبارات این سفر بوده است. تعدادی از پروژه هایی راهی را نیز داریم که اکنون اداره راه مشغول است تا هرچه بیشتر درمسیر توسعه قرار بگیریم.  

نظر شما