شناسهٔ خبر: 38144 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خبر داد:

اقدامات تکمیلی در ساخت تونل شهدای خلیج‌فارس لارستان

محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از اقدامات تکمیلی در ساخت تونل شهدای خلیج‌فارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، محمدرضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از اقدامات تکمیلی در ساخت تونل شهدای خلیج‌فارس خبر داد.

باقری فرد گفت: اعتقاد داریم که دیگر مسیر گردنهٔ بالنگستان در محور آرد – فداغ برای تردد ایمن مناسب نیست به همین دلیل پس از بررسی‌های کارشناسانه اولویت در توسعهٔ این محور قرار گرفت و با همه‌ این تفاسیر اقدامات لازم نسبت به ساخت و ایجاد تونل شهدای خلیج‌فارس در فضای زیرسطحی جهت تغییر مسیر، در حال انجام است.

وی افزود: با احداث این تونل به طول ۸۴۰ متر در محور آرد به فداغ، گردنه صعب‌العبور بالنگستان حذف می‌گردد و ماحصل آن ۱۲ کیلومتر کاهش مسیر در این محور است.

باقری فرد در تشریح روند پیشرفت عملیات اجرایی در سایر بخش‌های پروژه، از پیشرفت ۱۱ درصدی تونل خبر داد و گفت: تاکنون ۶۴ متر حفاری در این تونل صورت گرفته و با این احتساب تونل مذکور بیش از ۴۳ هزار مترمکعب خاک‌برداری داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان بیان کرد: تسهیل در دسترسی مردم بخش‌های بیرم و فداغ به مرکز شهرستان و نیز دسترسی مردم جنوب فارس به عسلویه از دیگر مزایای طرح به شمار می‌آید.

نظر شما