شناسهٔ خبر: 38146 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در جشنواره بین‌المللی اروند:

نقش سازه‌ها در دوران ۸ سال دفاع مقدس و انجام کار مهندسی عامل بسیاری از پیروزی‌ها

جشنواره مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در جشنواره بین‌المللی اروند که به همت فرزندان شاهد و ایثارگر استان اصفهان برگزار شد ایستایی، پایداری و ایمنی هر اثر فاخری را مدیون سازه آن اثر دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به عنوان سخنران و یکی از حامیان برگزاری این جشنواره، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس، خلاقیت، ابتکار و کاربرد سازه‌های مهندسی در پیروزی‌های مکرر رزمندگان اسلام را مهم دانست و گفت: امروز خوشحالیم که یادگاران آن دلیرمردان در قالب انجمن همبستگی فرزندان شاهد و ایثارگر در ادامه همان حماسه‌ها گامی دیگر از خلاقیت‌ها و نوآوری‌های این مرز و بوم را به نمایش می‌گذارند.

غلامی در ادامه افزود: امروزه هر اثر فاخر و ارزشمندی که از گذشته‌های بسیار دور در این سرزمین و سایر نقاط جهان باقیمانده و در طرح حاضر در دوران معاصر خلق و خودنمایی می‌کند و شکوه و عظمت و زیبایی‌اش را به نمایش می‌گذارد قطعاً ایستایی و پایداری‌اش را مدیون همین سازه‌هایی است که وجود دارد.

این سازه‌ها هستند که در طول روزگار این آثار را از گزند حوادثی همچون سیل، زلزله، طوفان و غیره دور نگه داشته و محافظت کرده و به نوعی بیان می‌کند که همه هنرمندی خالقانه این آثار در گرو صیانت و حفاظتی است که سازه‌های آن اثر تعیین کرده است.

وی خطاب به حاضرین در این جشنواره بیان کرد: شما می‌توانید از آثار باشکوه و باعظمت اصفهان همچون کاخ چهلستون، کاخ هشت‌بهشت و سقف دو پوش آن دیدن کنید و پی به عظمت سازه‌های چوبی که توانسته ۴۰۰ سال این ساختمان را سرپا نگه دارد ببرید.

غلامی گفت: برگزاری این جشنواره به همت شما جوانان و نخبگان فرزند شاهد و ایثارگر که پیشرفت کشور در گرو تلاش شماست بیانگر نقش سازه در ایستایی، پایداری و ایمنی این آثار است که به صورت سمبلیک به نمایش گذاشته شده است.

گفتنی است جشنواره بین‌المللی اروند از تاریخ ۱۳ الی ۱۵ اردیبهشت ماه در سالن لقمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

نظر شما