شناسهٔ خبر: 38155 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی:

تلاش واقعی برای توسعه بندرعباس انجام شده است/ تأکید بر خدمات‌رسانی مطلوب در تمامی شهرهای هرمزگان

عظیمیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تلاش واقعی در استان هرمزگان طی سال‌های اخیر شاهد هستیم و از آنجا که بندرعباس مورد توجه است می‌تواند چشم‌انداز خوبی برای توسعه کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی هرمزگان، حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی پس از بررسی وضعیت فعلی شهرسازی و زمین و مسکن هرمزگان، عملکرد راه و شهرسازی هرمزگان را ستود و گفت: انصافاً کارهای زیادی در این زمینه صورت گرفته است و برنامه منسجمی در حال اجرا یا در دستور کار است که امیدواریم با اتمام آن بتوان تغییرات اساسی در شهرهای هرمزگان به‌ویژه شهر بندرعباس شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه هرمزگان جای کار فراوانی دارد، تصریح کرد: تلاش واقعی در این استان طی سال‌های اخیر شاهد هستیم و از آنجا که بندرعباس مورد توجه است می‌تواند چشم‌انداز خوبی برای توسعه کشور باشد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن همچنین با تأکید بر خدمات‌رسانی مطلوب در تمامی شهرهای هرمزگان گفت: با تفکیک راهداری از راه و شهرسازی و واگذاری ساختمان‌ها به راهداری لازم است ساختمان مستقلی برای حوزه راه و شهرسازی در نظر گرفته شود تا بتوان خدمات‌رسانی مطلوب به مراجعه‌کنندگان ارائه کرد.

در این نشست همچنین غلامحسین شیری مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان هرمزگان افزود: این استان نیازمند توجه بیشتر است.

وی با بیان اینکه قیمت زمین در بندرعباس بسیار بالاست، گفت: از زمانی که این مسئولیت را بر عهده گرفتم راهکاری تنظیم کردیم تا حباب قیمت در بندرعباس شکسته شود از این رو یکی از این اقدامات آماده‌سازی زمین در شهر بندرعباس برای واگذاری بود که آماده‌سازی ۳۵۰ هکتار زمین برای واگذاری به افرادی که زمین نیاز دارند آغاز شد.

شیری همچنین به توسعه نامتوازن شهرهای هرمزگان اشاره کرد و افزود: توسعه نامتوازن شهرها باعث شده تا بخش زیادی از جمعیت به بندرعباس سرازیر شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان، بندرعباس بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر هرمزگان است و دیگر شهرها با فاصله بسیار زیاد، پائین‌تر از بندرعباس جمعیت داشته و توسعه آن‌ها کمتر است از این رو باعث شده تا جمعیت زیادی روانه بندرعباس شود و این شهر جوابگوی این تعداد جمعیت نباشد.

به گفته وی، یکی از راهکارهای ما آماده‌سازی زمین برای متقاضیان بوده و دیگری توسعه سایر شهرهاست که تلاش کردیم به سرعت انجام شود.

شیری به بحث تصرفات در شهر بندرعباس اشاره کرد و گفت: میزان زمین‌های تصرفی در بندرعباس بالاست که همین امر باعث شده تا اقدامات اصلاحی با مشکل روبرو شود اما از آنجا که باید این مناطق ساماندهی شود واگذاری سند به این زمین آغاز شد تا پس از آن بتوانیم با همکاری خود مردم به این وضعیت سامان ببخشیم.

نظر شما