شناسهٔ خبر: 38172 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در نامه حناچی ابلاغ شد؛

اصلاح بند یک صورتجلسه هفت سنگان قزوین

پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به استاندار قزوین، مصوبه شورا را با موضوع اصلاح بند یک صورتجلسه مورخ ۹۴.۱۰.۲۱ شورای عالی درباره هفت سنگان قزوین، ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به فریدون همتی استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین، مصوبه شورا را با موضوع اصلاح بند یک صورتجلسه مورخ ۹۴.۱۰.۲۱ شورای عالی درباره هفت سنگان قزوین، ابلاغ کرد.

در نامه دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به استاندار قزوین آمده است: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در تاریخ ۱۳۹۶.۲.۱۱ تشکیل جلسه داد و عطف به دادنامه شماره ۱۱۸۴ مورخ ۱۳۹۵.۱۱.۵ هیات محترم دیوان عدالت‌اداری مبنی بر ابطال بند یک مصوبه مورخ ۱۳۹۴.۱۰.۲۱ در حد اعلام لغو و ابطال پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری با قیود آن و عدم تشخیص مغایرت سایر مفاد و بندهای مصوبه مذکور با اختیارات شورای عالی، متن ذیل به عنوان بند یک اصلاحی جایگزین می‌شود:

بند یک اصلاحی

برابر جواز حاصل از مواد ۲ و ۷ قانون تاسیس شورای‌عالی و لزوم اعمال تبصره بند ۲۴ قانون شهرداری، شورای‌عالی مقرر نمود:

قزوین، ضوابط پهنه‌ها طرح جامع ابلاغی- مصوب ۱۳۹۴.۴.۲۲ – و مفاد قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها- مصوب ۱۳۷۴ با اصلاحات بعدی- و قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی مصوب ۱۳۸۵ را رعایت نماید و از انجام و یا ادامه عملیات اجرایی مغایر ضوابط و مقررات پهنه‌های مذکور جلوگیری نماید. همچنین، هرگونه تغییر در محدوده و موقعیت پهنه‌ها و نیز ضوابط و مقررات آنها، مغایرت‌اساسی با طرح جامع است و مشمول مقررات مربوطه از جمله قسمت اخیر قانون اصلاح ماده ۵ قانون تاسیس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران خواهد بود. /

نظر شما