شناسهٔ خبر: 38187 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد:

پرداخت بخش عمده بدهی وزارت راه و شهر سازی به پیمانکاران در سال‌جاری/ جزئیات تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل کشور

امیر امینی معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم با مساعدت سازمان برنامه و بودجه ،دستکم۶۰ درصد بدهی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران بخش خصوصی امسال پرداخت شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امیر امینی از پرداخت ۶۰ درصد از بدهی پیمانکاران وزارت راه و شهرسازی در سال جاری خبر داد و گفت: وزارت راه و شهر سازی برای تکمیل زیرساخت های حمل و نقل و انجام پروژه های راهسازی بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بخش خصوصی بدهکار شده است.

وی افزود: در گذشته طلب پیمانکاران از وزارت راه و شهرسازی کمتر از این رقم بود، اما ادامه انجام پروژه های مختلف عمرانی در زیر ساخت های حمل و نقل، بدهی وزارت راه و شهرسازی را افزایش داد.

وی بابیان این که با برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده با سازمان مدریت و برنامه ریزی قرار است بخش زیادی از بدهی دولت به پیمانکاران در سال ۹۶ پرداخت شود، گفت:  ما در دولت یازدهم توانستیم اسناد بالا دستی بخش حمل و نقل کشور را آماده کنیم و در این راستا طرح جامع حمل و نقل کشور تهیه شد تا در آینده هرگونه توسعه حمل و نقل کشور بر اساس این طرح جامع انجام شود.

معاون برنامه ریزی ومدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: خوشبختانه در بخش تکمیل زیر ساخت های حمل و نقل کشور فعالیت های خوبی انجام شده است، ضمن اینکه در بخش های نرم افزاری و نوسازی ناوگان نیز اقدامات و سرمایه گذاری خوبی انجام شده است.

امینی در گفتگو با ایرنا بیان کرد: ایران در منطقه از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است و برای استفاده از این موقعیت ممتاز باید به توسعه زیرساخت های حمل و نقل و تکمیل کریدورهای بین المللی اقدام کنیم تا بتوانیم از این موقعیت کشور در منطقه استفاده کنیم.

گفتنی است، در اسناد بالادستی از جمله سیاست های اقتصاد مقاومتی و سیاست های کلی برنامه ششم، بر توسعه زیرساخت های مورد نیاز ترانزیت و همچنین اولویت دادن به حمل و نقل ریلی در نظام جامع حمل و نقل، تاکید شده است و دولت تدبیر و امید در نظر دارد در برنامه ششم توسعه با نوسازی ناوگان حمل ونقل هوایی، دریایی، ریلی و زمینی زمینه های رشد و توسعه حمل ونقل را فراهم کند.

نظر شما