شناسهٔ خبر: 38202 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در فروردين ماه امسال صورت گرفت؛

رشد ۱۸ درصدی تناژ و ۱۲ درصدی مسافر در راه آهن هرمزگان

پور فخری مدير كل راه آهن هرمزگان از رشد ۱۲ درصدی مسافر و ۱۸ درصدی تناژ بار در فروردين ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  وابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محمد پورفخری مدیر كل راه آهن هرمزگان درخصوص حمل بار درفروردین ماه سال جاری، گفت: از ابتدای سال جاری تا كنون شاهد رشد ۱۸درصدی در زمینه تناژ و۶ درصدی در زمینه تعداد واگن در این اداره كل بوده ایم

وی افزود: در این مدت، جابجایی یك میلیون و۵۹۷ هزار و۵۷ تن محمولات اعم از ترانزیت، نفتی و غیرنفتی به وسیله ۲۴هزار و ۸۸۹ دستگاه واگن محقق شده است

پورفخری افزود: امسال با توسعه خطوط ریلی در محوطه بندری شهید رجایی سهم جابجایی بار توسط حمل ونقل ریلی نسبت به جاده ۲۴.۲ درصد در سال جاری رشد داشته است.

مدیر كل راه آهن هرمزگان گفت: در زمینه بارگیری تعداد ۱۰هزارو ۱۱۸دستگاه واگن به میزان ۷۰۰ هزار و ۵۱۳ تن بارگیری انجام شده است كه با مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد را نشان می دهد.

به گفته وی؛ در زمینه تخلیه نیز تعداد ۱۴ هزار و ۷۷۱ دستگاه واگن به میزان ۸۹۶ هزار و ۵۴۳ تن تخلیه شده كه با مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ تناژ ۵ درصد رشد را شاهد بوده ایم كه اهم كالاهای جابجا شده شامل مواد معدنی، مس، مازوت، كانتینرباردار و خالی، رول و... بوده است.

وی در خصوص عملكرد راه آهن در زمینه تخلیه و بارگیری كانتینری در فروردین ماه سال جاری گفت: اداره كل هرمزگان از ۱۳۵ هزار و ۲۷۵ TEU در سال گذشته ، به ۲۱۷هزار و ۸۷۹ TEU در سال جاری رسیده كه رشد ۲.۶درصدی را به دنبال داشته است.

گفتنی است؛ به دلیل همه روزه شدن قطارمسافری بندرعباس- مشهد وبالعكس ورضایت مسافرین در بالا بودن كیفیت ارائه خدمات، جابجایی مسافر در فروردین ماه سال جاری ۱۲ درصد رشد داشته است.

نظر شما