شناسهٔ خبر: 38238 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

بهسازی محور مشگین شهر – قینرجه در استان اردبیل به طول ۱۴ کیلومتر

جاده مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: عملیات بهسازی محور مشگین شهر – قینرجه با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از پروژه‌های راه و شهرسازی در حوزه شهرستان مشگین شهر که با حضور ولی ملکی نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی، فهیمی معاون امور عمرانی استانداری اردبیل و جمعی از مسئولان با اعلام این مطلب افزود: عملیات بهسازی، خاک‌برداری و خاک‌ریزی محور مشگین شهر – قینرجه با اجرای دو لایه زیرسازی و یک لایه اساس و ۱۲ دستگاه پل دالی و طاقی در حال اجراست.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۳۰ درصد اعلام کرد و گفت: بهسازی محور مشگین‌شهر ـ قینرجه به طول ۱۴ کیلومتر در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: برآورد اولیه اعتبار مورد نیاز برای این پروژه ۱۷۵ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

حیدری تصریح کرد: با توجه به مشکل معارض و منهول‌های آب شرب در مسیر اجرای این پروژه در جلسهٔ بررسی رفع معارض و مشکلات پروژه بر اساس مصوبه معاونت عمرانی استانداری مقرر شد ظرف یک هفته ادارات ذیربط، نسبت به اصلاح تأسیسات و رفع معارض همکاری لازم را به عمل آورند.

 وی گفت وجود آب‌های گرم معدنی متعدد در این منطقه یک مزیت ویژه به شمار می‌رود و به سبب مواجهه با جمع کثیر مسافران، با بهسازی محور مشگین شهر – قینرجه از راه مناسب، ایمن و استاندارد برخوردار خواهند شد تا گردشگران با رضایت خاطر به تداوم سفرهایشان در این منطقه بپردازند.

آبگرم قینرجه در ۱۴ کیلومتری جنوب غربی شهرستان مشگین شهر در ارتفاع ۱۲۴۰ متری دامنه‌های ییلاقی کوه سبلان در مجاورت ۴ چشمه معدنی دیگر واقع شده که به‌عنوان داغ‌ترین آبگرم ایران بشمار می‌رود.

نظر شما