شناسهٔ خبر: 38306 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس:

نقاط پرتصادف و پرتگاهی اقلید حذف و اصلاح می‌شوند

نشست طی نشستی با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، فرمانده پلیس‌راه شمال استان، نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، فرماندار اقلید و مسؤولین مرتبط در راستای تحلیل راه‌های اقلید، علل تصادفات اخیر، ممنوعیت تردد حمل و نقل عمومی از برخی محورهای شهرستان بحث و تبادل‌نظر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس، علیرضا سیاهپور ضمن تشریح کارشناسی راه‌های فارس گفت: راهداری در استان فارس مسیر صعودی پیشرفت را سپری می‌کند و امسال نسبت به سال گذشته کاهش بیش از ۱۸ درصدی تلفات جاده‌ای در فروردین را شاهد بودیم و تلاش و رسالت راهداری به حداقل رساندن تلفات جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن اشاره به تعامل بسیار مناسب با پلیس‌راه استان افزود: راهداری در بسیاری از شهرستان‌ها در اولویت قرار گرفته تا فعالیت‌های حذف و اصلاح نقاط دارای تصادف، افزایش تابلوهای علائم جاده‌ای، آشکارسازی و ایمن‌سازی در نقاط مورد نیاز با سرعت بیشتری صورت پذیرد.

سیاهپور ضمن اشاره به علل ممنوعیت تردد حمل و نقل عمومی در برخی محورهای اقلید تأکید کرد: شرط لغو ممنوعیت افزایش تابلوهای علائم جاده‌ای، حذف و اصلاح نقاط پرتگاهی و پرتصادف است.

وی با ذکر مطلب فوق از اعزام یک تیم کارشناسی کامل، جهت بررسی مسیرهای دارای ممنوعیت تردد و انجام عملیات ضربتی رفع و اصلاح نقاط پرتگاهی و دارای تصادف خبر داد.

مشتاقی لار فرماندار اقلید در این نشست، ضمن اشاره به خشکسالی سال‌های اخیر تصریح کرد: چشم امید مردم شهرستان اقلید به توسعه گردشگری است و توسعه گردشگری نیازمند توسعه راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای است.

مشتاقی لار گفت: از این رو شهرستان اقلید نیازمند بودجه‌ای مناسب جهت اصلاح بسیاری از راه‌ها و توسعه پایدار صنعت گردشگری در این منطقه است.

 سیدحسین افضلی نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر مطلوب بودن خدمات وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: تمامی امور باید در جهت رضایت خدا و خدمت به مردم باشد.

افضلی گفت: اتمام پروژه‌های راه‌آهن و آزادراه مشکلات راه‌های اقلید را حل می‌کند اما این برنامه بلندمدت و در شرایط فعلی شهرستان اقلید نیاز به برنامه کوتاه‌مدتی دارد که با اصلاح راه‌ها، افزایش دوربین‌ها و گشت‌های پلیس‌راه، در زمان کوتاه، مشکلات مردم اقلید مرتفع گردد.

سرهنگ احمدی فرمانده پلیس‌راه شمال استان با تأکید بر قرار داشتن فارس در رتبه اول کشور در زمینه تلفات جاده‌ای گفت: فارس بیشترین طول راه‌ها در کشور را داراست و از شرایط خاصی همچون کریدور بودن میان شمال و جنوب کشور، پتانسیل‌های گردشگری، صنعتی و کشاورزی برخوردار است که تصادفات زیادی را به فارس تحمیل می‌نماید.

احمدی با اشاره به اولویت اصلی پلیس‌راه مبنی بر جلوگیری از تلفات و تصادفات افزود: ممنوعیت تردد در برخی محورهای اقلید برای ایمنی و نجات جان مردم گرفته شده است و تا زمان ایمن‌سازی و رفع نقاط دارای استعداد تصادف و تأییدیه کمیسیون ایمنی راه‌ها این ممنوعیت لغو نخواهد شد.

نظر شما