شناسهٔ خبر: 38311 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در چهارمحال و بختیاری انجام شد:

تعمیر روشنایی تونل الغدیر در مسیر شریانی لردگان- بروجن در چهارمحال و بختیاری/ عملیات پاک‌سازی حریم و رفع سد معبر در محور بروجن- لردگان

آزاد سازی حریم راه با تلاش راهداران شهرستان لردگان عملیات تعمیر روشنایی تونل الغدیر در مسیر شریانی لردگان_بروجن انجام شد، این در حالیست که عملیات پاک‌سازی حریم و مقابله با بیش از ۱۰۰ واحد تجاری متخلف و جلوگیری از سد معبر در روستای تنگ کلوره واقع در حاشیه جاده شریانی لردگان_ بروجن به‌طور کامل انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، با تلاش راهدارت شهرستان لردگان عملیات تعمیر روشنایی تونل الغدیر در مسیر شریانی لردگان_بروجن انجام شد.

روح‌الله غلامی سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان لردگان با اعلام این خبر تصریح کرد: این دستگاه تونل به طول ۴۴۵ متر در کیلومتر ۴۵ از مرکز شهرستان لردگان واقع در مسیر شریانی لردگان_بروجن است.

وی افزود: این تونل دارای ۱۴۰ چراغ روشنایی است که در سقف آن تعبیه شده و به صورت دوره‌ای و مرتب رفع نقص و تعمیر می‌شوند.

غلامی به هزینه انجام این عملیات شاره کرد و گفت: ماهیانه هزینه تعمیرات هر هزار متر تونل تقریباً ده میلیون ریال است که در قالب اعتبارات مستمر راهداری تأمین و انجام می‌شود.

غلامی همچنین در ارتباط با عملیات پاک‌سازی حریم و رفع سد معبر در محور بروجن-لردگان تصریح کرد: به منظور بالا بردن ایمنی تردد خودروها و حفظ حریم راه در طول حریم محورهای اصلی و مواصلاتی این شهرستان با همکاری و دستور مقام عالی قضایی بیش از ۵۰۰ متر حریم جاده آزادسازی گردید.

وی گفت: متأسفانه در این نقطه که ورودی به شهر لردگان نیز محسوب می‌شد سد معبر قانون‌شکنان تا میانه آسفالت و سواره‌رو نیز کشیده شده بود که به مراتب تردد ایمن کاربران جاده را سخت و مشکل نموده بودند.

وی افزود: همواره شاهد تصادفات جاده‌ای فوتی، جرحی و خسارتی فراوان در این مکان بوده‌ایم.

بنا به وظایف ذاتی با تلاش راهداران و حمایت همگانی اکنون شاهد نقطه‌ای امن جهت تردد وسایط نقلیه باشیم.

این عملیات که توسط راهداران با اخذ حکم قضایی مبنی بر قلع و قمع ابنیه و محدثات ایجاد شده در حریم راه صورت پذیرفت که با همکاری نیروی انتظامی و همیاری مردم فهیم این بخش سرعت بیشتری به خود گرفت.

گفتنی است: با آزادسازی این محورها علاوه بر تسهیل در تردد رفت‌وآمد خودروها نقش بسزایی در کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای خواهد داشت.

نظر شما