شناسهٔ خبر: 38318 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی:

آموزش مهندسان در بدو ورود به حرفه مهندسی را به‌عنوان پایلوت در فارس آغاز خواهیم کرد

نشست مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: موضوع آموزش مهندسان در بدو ورود به حرفه مهندسی را به‌عنوان پایلوت در فارس آغاز خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، حامدمانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی در حاشیه برگزاری نشست ویژه مدیران مسکن و ساختمان و روسای ادارات نظام‌مهندسی ادارات راه و شهرسازی منطقه ۵ کشور که در شیراز برگزار شد، افزود: هدف ما از برگزاری این نشست‌ها نگاه تخصصی و رویکرد عمل‌گرا است.

وی اضافه کرد: چگونگی تهیه بانک سؤالات آزمون ورود به حرفه مهندسی سال‌های گذشته، برنامه‌ریزی جهت امکان برگزاری آنلاین در سال‌های آینده، تهیه نرم‌افزار نظارت عالیه، چگونگی ترویج مقررات ملی ساختمان، ایجاد نظام یکپارچه اطلاعات ساختمان و ایجاد طرح تحول آموزش مهندسان و یکسان‌سازی منابع از دستور کارهای اصلی این نشست است و تمام این موارد تحقق پیدا نمی‌کند مگر با همکاری استان‌ها.

مانی فر ادامه داد: در این نشست ارزیابی استان‌ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در ادامه منوچهر شیبانی مدیرکل دفتر سازمان نظام‌مهندسی و تشکیلات حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی افزود: برگزاری این نشست‌ها قبلاً به‌صورت کشوری بود اما برگزاری منطقه‌ای این نشست‌ها امکان تبادل‌نظر بیشتر می‌شود و ارتباط مؤثر استان‌ها با یکدیگر میسر می‌گردد.

وی در خصوص ۳ راهبرد اصلی دفتر سازمان نظام‌مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: توسعه مهندسی ساختمان، هدایت و حمایت از سازمان‌های نظام‌مهندسی، جلب مشارکت ذینفعان در حوزه مهندسی ساختمان سه راهبرد اصلی دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی است. 

شیبانی بیان کرد: کار حرفه‌ای با کار صنفی تفاوت دارد و نظام‌مهندسی کار حرفه‌ای است و یک NGO نیست و یک نهاد کاملاً حرفه‌ای است.

شایان ذکر است که در این نشست به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس برگزار شد.

نظر شما