شناسهٔ خبر: 38349 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار قزوین تاکید کرد

لزوم بررسی کارشناسانه راهکارهای ایجاد رونق در صنعت ساخت و ساز

جلسه استاندار قزوین در جلسه شورای مسکن استان تاکید کرد که در سال مزین به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید راهکارهای کارشناسی شده ایجاد رونق در صنعت ساخت و ساز در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، فریدون همتی در اولین جلسه شورای تامین مسکن استان قزوین در سال ۹۶ گفت: باید فرایندهای مربوط به ساخت و ساز را تسهیل کنیم تا مردم و سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این حوزه ترغیب شوند.

استاندار قزوین با تاکید بر مشکلات و موانع این حوزه عنوان کرد: از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری باید مصوبات و نظام‌نامه‌ای در رابطه با نحوه اخذ هزینه‌های مربوط به انشعابات آب، برق و گاز، شهرداری و نظام مهندسی ساختمان تدوین و به دستگاه‌ها و نهادهای مربوط ابلاغ شود تا در همان ابتدای کار شاهد تحمیل هزینه‌های بالا به سازندگان که انگیزه آنها را برای رونق بخشیدن به ساخت و ساز پائین می‌آورد، نباشیم.

همتی ادامه داد: اگر در این خصوص با مشکل، مانع و یا محدودیت قانونی روبه‌رو شویم، با نهادها و دستگاه‌های ملی نیز مکاتبه خواهیم کرد.

استاندار قزوین با بیان این مطلب که باید به بخش مسکن رونق ببخشیم تا شاهد اشتغال‌زایی و رونق به صنایع ساختمانی باشیم، یادآور شد: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال رونق بخشیدن به این بخش باید یکی از اولویت‌های کاری مدیران دستگاه‌ها و نهادهای مربوط باشد.

وی با تاکید بر اینکه موانع و مشکلات در دستگاه‌های اداری موجب می‌شود کارها با سرعت و به شکل مطلوب پیش نروند، گفت: باید موانع و مشکلات اداری پیش روی رونق بخشی به مسکن را از میان برداشته و تا جای ممکن فرایندها در این خصوص را آسان و سهل کنیم.

همتی در ادامه افزود: باید برای سال جاری ساخت و ساز ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان را هدف‌گذاری کنیم که از این میان ۱۰۰۰ واحد مربوط به بنیاد شهید، ۱۲۰۰ واحد مربوط به واحدهای کمیته امداد امام(ره) و ۳۰۰۰ واحد نیز به واحدهای روستایی اختصاص دارد و مابقی نیز به شکل آزاد است.

استاندار قزوین همچنین خواستار برنامه‌ریزی شورای تامین مسکن استان برای خانه‌دار شدن جوانان تازه ازدواج کرده شد و گفت: باید در این خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم را پیش‌بینی کنیم تا جوانان نیازمند به مسکن نیاز خود را با دریافت تسهیلات مناسب برطرف کنند.

همتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خواستار حل مشکلات مسکن مهر در استان شد و افزود: باید یک بار برای همیشه مشکلات مربوط به این حوزه را حل کنیم.

وی با اشاره به مشکلات ساکنان مسکن مهر تاکید کرد: در این خصوص باید بیشتر همت کرده و مسائل و مشکلات این واحدها را از جمله در بخش آسانسور به سرعت برطرف کنیم.

نظر شما