شناسهٔ خبر: 38385 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

بازدید وزیر راه و شهرسازی از راه‌آهن قزوین - رشت / افتتاح خط آهن تهران - همدان با حضور رئیس جمهور/ احداث ۱۴۰۰ کیلومتر راه در استان فارس طی دولت یازدهم/ افتتاح واحدهای مسکن مهر در ۲ استان تهران و خراسان رضوی

گزارش آخر هفته بازدید وزیر راه و شهرسازی از راه‌آهن قزوین - رشت، افتتاح خط آهن تهران - همدان با حضور رئیس جمهور، احداث ۱۴۰۰ کیلومتر راه در استان فارس طی دولت یازدهم/ و افتتاح واحدهای مسکن مهر در ۲ استان تهران و خراسان رضوی از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با مروزی بر اخبار راه و شهرسازی در استان‌های مختلف می‌توان اهم این اخبار را چنین مطرح کرد:

گیلان

وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از پیشرفت پروژه راه‌آهن قزوین به رشت گفت: در حال مذاكره برای تامین مالی توسعه این مسیر از سمت رشت به آستارا هستیم و آذربایجان وایتالیا برای تامین مالی خط ریلی رشت به آستارا ابراز تمایل كردند و به زودی با یكی از تامین‌كنندگان مالی به نتیجه می‌رسیم.

مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی آخرین وضعیت تهیه طرح‌های جامع ۶ شهر این استان را اعلام کرد.

کردستان 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با بیان اینکه سکونتگاه‌های غیررسمی این استان در ۶ شهر جای دارند، تاکید کرد ۵۱درصد اهالی شهرنشین استان حاشیه‌نشین هستند و عوامل متعددی در رشد سکونتگاه‌های غیررسمی کردستان دخیل بوده است.

قزوین 

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از انعقاد تفاهم‌نامهٔ سه‌جانبه میان اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری قزوین و معاونت عمرانی استانداری قزوین جهت انجام عملیات لکه‌گیری، بهسازی و اجرای روکش آسفالت ورودی‌های شهر قزوین خبر داده و گفت: تاکنون ۵ هزار تن قیر از سوی راه و شهرسازی در این راستا تخصیص ‌یافته و پیگیر هستیم تا ۵ هزار تن دیگر نیز تأمین نماییم.

اردبیل 

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از راه‌اندازی دفتر تسهیلگری به افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی در استان اردبیل خبر داد.

خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اعلام اینکه در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری دولت یازدهم با استفاده بهینه از منابع موجود در سیاست کاری خود و علیرغم کمبودهای زیاد، عملکرد خوبی را داشته است، افزود: وزارت راه و شهرسازی نیز در این راستا با توان‌های علمی و تخصصی که در اختیار داشت با محوریت اقتصاد مقاومتی اقدامات مثبت و قابل‌توجهی را به ثمر رساند که این امر در استان‌ها نیز توسط ادارات کل راه و شهرسازی پیگیری و به سرانجام رسید.

ایلام 

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاكنون ۲۰ كیلومتر از راه‌های روستایی استان روكش آسفالت شده از انجام روکش آسفالت ۸۰ کیلومتر دیگر تا پایان امسال خبرداد.

تهران

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در مراسم افتتاح کهزار و ۱۲۰ واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند اعلام کرد: افتتاح‌های فعلی هیچ ازتباطی به انتخابات نداشته و همه براساس برنامه‌های زمانبندی و طبق اتمام عملیات اجرایی پروژه ها انجام می‌شود.

لارستان 

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان پس از بازدید میدانی اخیر خود از قطعهٔ سوم در محور لار- جهرم گزارشی از اقدامات پیمانکار مستقر در این قطعه را تشریح کرد.

کرمان 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۵۴۰ کیلومتر بزرگراه در مدت فعالیت دولت یازدهم در استان کرمان احداث شده است.

خراسان رضوی

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در دولت یازدهم در استان خراسان رضوی ۵۷ هزار و ۱۸ واحد مسکن مهر تکمیل و افتتاح شد که معادل ۶۳ درصد از کل واحدهای افتتاح شده این طرح از ابتدا تاکنون است.

آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان اولویت اصلی این اداره کل را در سال جاری تکمیل بخشی از کریدور غرب در حوزه این استان و نیز تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام هشت سال گذشته عنوان کرد.

کرمان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان با حضور نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی (کهنوج، قلعه گنج، منوجان، فاریاب و رودبار جنوب) در مجلس شورای اسلامی و فرماندار فاریاب و مدیران این شهرستان از محورهای در دست احداث حور دکان، حور علیا، حرمه، زهمکان-ارزوئیه و مجتمع اداری شهرستان فاریاب بازدید کرد.

فارس

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: در ۴ سال گذشته تاکنون ۱۴۰۰ کیلومتر راه به راه‌های حوزه استحفاظی راه و شهرسازی فارس اضافه شده و ۱۰۰۰ کیلومتر راه نیز در دست احداث است.

همدان 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان اظهار کرد: بر طبق نظرسنجی‌های به عمل آمده از مسافران نوروزی سال جاری این اداره کل در ارائه خدمات به مسافرین رتبه نخست کشوری را کسب را داشته است.

با حضور رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن تهران- همدان به طول ۲۶۷ کیلومتر به اتمام رسید و با افتتاح این خط آهن آرزوی چندساله مردم همدان محقق شد.

لرستان 

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان عنوان کرد: ۹۰۱ هکتار سکونتگاه غیررسمی با جمعیتی بالغ بر ۱۶۲ هزار نفر در استان لرستان وجود دارد که هشت درصد مساحت و ۲۱ درصد جمعیت شهری این استان را شامل می‌شود.

البرز

مدیرکل راه و شهرسازی البرز از پیشرفت مطلوب اجرای پروژه‌های مصوب سفرهای هیئت دولت همچنین دو طرح راهسازی اقتصاد مقاومتی دراین استان خبر داد./

نظر شما